Az Airbus A-300-as

Vágólapra másolva!
Az Airbus A-300-as első ízben 1972-ben emelkedett a levegőbe, és nélküle elképzelhetetlen lett volna az európai repülőgép-gyártó konzorcium gazdasági sikere. A kétmotoros gépekből világszerte többszáz közlekedik jelenleg is.
Vágólapra másolva!

Az első Airbus A-300-as az Air France flottájába került. Ebben a két hajtóműves típusban átlagosan 260 hely van, és a későbbi típusokkal ellentétben nincs benne robotpilóta-berendezés. Az utolsó A-300-as gépeket 1986-ban szerelték össze.

A közepes és hosszú távolságok megtételére képes Airbus A-300-as típus hosszúsága 54,10 méter, a szárnyak fesztávolsága pedig 44,84 méter. Az A-300-as maximum 12 200 méter magasságba tud felemelkedni, maximális induló súlya 170 tonna, leszállás - azaz üzemanyag-utántöltés - nélkül egyhuzamban 7700 kilométert tud megtenni.

Az Airbus-konzorcium 1970-es megalakulása óta számos új típust fejlesztett ki, és ezek jelentős része az A-300-as továbbfejlesztett változata. Ilyen az A300-600, amely 1986 óta közlekedik menetrendszerű járatokon, és amelyet közepes távra szóló repülőgépként, 266-361 utas számára fejlesztettek ki.

Airbus: 10 milliárd dolláros megrendelés