A szerencsétlenség, amelyben senki sem sérült meg, a mecklenburg-elő-pomerániai Darssi-foktól 25 kilométerre északra történt: a ciprusi zászló alatt közlekedő 34 ezer tonnás teherhajó - Rostockon keresztül - Kubából szállított cukrot Litvániába, a Marshall-szigetek zászlaja alatt közlekedő tartályhajó pedig Észtországból a svédországi Göteborg kikötőjébe tartott.
Az ütközés következtében a 35 ezer tonnás tartályhajó a bal oldalára dőlt, és rakteréből közel kétezer tonna nehézolaj ömlött a Balti-tengerbe. Az olajszállító hajót még nem sikerült elvontatni a katasztrófa helyszínéről, tartályaiból tovább ömlik a nehézolaj.
A több részre szakadt olajfolt, amely immár 15-20 kilométeres sávban húzódik a dán partok közelében, délután Falster szigete felé sodródott, ahol a katasztrófa miatt rendkívüli állapotot hirdettek. Szerencsére úgy tűnik, hogy az olajfolt elkerüli a Mön szigetén található Möns Klint nevű magaslatot, amely látványos mészkőszikláiról híres.
A Balti- és az Északi-tengert szűk tengerszorosok kapcsolják össze, amelyekben a víz akár 30 évre is megrekedhet, mielőtt elhagyná a Balti-tenger medencéjét.
(MTI)
Korábban:
(2001. március 29.)