Egy másik gépről leszakadt fémlemez okozta a Concorde tragédiáját <br/>

Vágólapra másolva!
Várhatóan a hét végére fejezi be munkáját a francia Concorde-gép júliusi katasztrófájának okait kutató csoport. A munkákban részt vevő egyik szakértő elmondta, hogy a vizsgálat alátámaszt egy korábbi feltételezést, miszerint a Concorde futóművének egyik gumiabroncsát egy idegen gépről származó fémlemez robbantotta fel.
Vágólapra másolva!

A hét végére várhatóan befejezi munkáját a francia Concorde-gép júliusi katasztrófájának okait kutató balesetvizsgáló csoport (BEA), s jelentését átadja a közlekedési miniszternek. Jean-Claude Gayssot miniszter bejelentette, hogy a végleges összegzés következtetéseit még aznap nyilvánosságra hozza. A beszámoló valószínűleg e hét csütörtökén kerül az asztalára.

A francia repülésügyi hatóság alá tartozó BEA egyik szakértője, elmondta, hogy a vizsgálat végeredménye összhangban áll a már korábban közölt feltételezésekkel. Ezek azt látszanak igazolni, hogy a Concorde futóművének egyik gumiabroncsát valóban egy idegen fémlemez robbantotta fel, amely a kifutópályán a gép útjába került. A szakértő hozzáfűzte, jó okkal feltételezhető, hogy ez a negyven centis fémlemez egy másik gépről került a kifutópályára. Megfejtésre vár még az a kérdés, technikailag hogyan és miért gyulladtak ki a gép üzemanyagtartályai.

A 113 emberéletet kioltó Concorde-katasztrófa után, amely július 25-én érte a Párizsból New Yorkba tartó gépet, az Air France azonnal földre rendelte 5 darabból álló Concorde-flottáját. A testvérvállalkozó British Airways azonban csak három héttel később, augusztus 15-én függesztette fel saját, hét szuperszonikus utasszállítójának járatait. A géptípus repülési engedélyének bevonása után a két társaság úgy döntött, hogy közös munkacsoportot bíz meg a további teendők kimunkálásával.

A brit-francia munkacsoport következő ülését szeptember 7-én tartják Párizsban. Az időpontot bejelentve Jean-Claude Gayssot francia közlekedési miniszter, megerősítette, hogy mindkét félnek eltökélt szándéka a szükségesnek ítélt garanciák beépítése után felújítani a luxusgépek repüléseit.

(MTI)

Ajánló:

(angolul)

Korábban:

(2000. augusztus 10.)