A hét végére várhatóan befejezi munkáját a francia Concorde-gép júliusi katasztrófájának okait kutató balesetvizsgáló csoport (BEA), s jelentését átadja a közlekedési miniszternek. Jean-Claude Gayssot miniszter bejelentette, hogy a végleges összegzés következtetéseit még aznap nyilvánosságra hozza. A beszámoló valószínűleg e hét csütörtökén kerül az asztalára.
A francia repülésügyi hatóság alá tartozó BEA egyik szakértője, elmondta, hogy a vizsgálat végeredménye összhangban áll a már korábban közölt feltételezésekkel. Ezek azt látszanak igazolni, hogy a Concorde futóművének egyik gumiabroncsát valóban egy idegen fémlemez robbantotta fel, amely a kifutópályán a gép útjába került. A szakértő hozzáfűzte, jó okkal feltételezhető, hogy ez a negyven centis fémlemez egy másik gépről került a kifutópályára. Megfejtésre vár még az a kérdés, technikailag hogyan és miért gyulladtak ki a gép üzemanyagtartályai.
A 113 emberéletet kioltó Concorde-katasztrófa után, amely július 25-én érte a Párizsból New Yorkba tartó gépet, az Air France azonnal földre rendelte 5 darabból álló Concorde-flottáját. A testvérvállalkozó British Airways azonban csak három héttel később, augusztus 15-én függesztette fel saját, hét szuperszonikus utasszállítójának járatait. A géptípus repülési engedélyének bevonása után a két társaság úgy döntött, hogy közös munkacsoportot bíz meg a további teendők kimunkálásával.
A brit-francia munkacsoport következő ülését szeptember 7-én tartják Párizsban. Az időpontot bejelentve Jean-Claude Gayssot francia közlekedési miniszter, megerősítette, hogy mindkét félnek eltökélt szándéka a szükségesnek ítélt garanciák beépítése után felújítani a luxusgépek repüléseit.
(MTI)
Ajánló:
(angolul)
Korábban:
(2000. augusztus 10.)