Az 1990-es évek

"Még azok a hölgyek is, akiknek oszlophoz hasonlító szörnyű lábuk van, még ők is jobban néznek ki csizmában. A legjobb módszer a természet rettenetes hibáinak elfedésére a csizma." - Manolo Blahnik divattervező

Nincs új a nap alatt... A kilencvenes évek mintegy összefoglalták a század különböző stílusirányzatait, a kilencvenes évek elejének retro-virágdivatától az évtized végének nagy hippi és swing-korszakáig. De az emberek egyre inkább rájöttek, mennyire szeretik cipőiket.

Edzőcipő'94-ből
A kilencvenes évek kulcsfogalma a változatosság volt, s ez a divatban is megnyilvánult. Az emberek már nem csak néhány cipőstílusból választhattak, hanem mindenféle cipőt lehetett kapni mindenféle alkalomra. A naponta elvégzett különböző tevékenységek mindegyikéhez külön cipő dukál. Bakancsok, edzőcipők, papucscipők, csizmák, szandálok, mamuszok. Nehéz, szeszélyes, vaskos, törékeny - minden kapható.

Birkenstock-papucs
A kilencvenes években egyes cégek - Skechers, Nike, Birkenstock stb. - nagyon sikeresen kiépítették termékeik rajongótáborát. A hirdetések legalább olyan gyakran építenek társadalmi és ökológiai értékekre, valamint egyéni sikerekre, mint a termékre magára.

Martens-bakancs
Az évtized elején a grunge zenének (Nirvana) és a hozzá tartozó stílusnak volt rövid, ám erős hatása a divatra. A férfiak és nők egyaránt szakadt farmert, kockás inget és Doc Martens bakancsot hordtak. A kilencvenes évek elején az edzőcipők még népszerűbbek lettek - olyannyira, hogy az Egyesült Államokban előfordult, hogy utcai bandák vették el a gyanútlan járókelőtől. Aztán a hetvenes évek tért vissza vaskos, nehéz és -talán kimondhatjuk - ronda vastag talpú cipőivel. Egyes divatszakértők szerint már csak a cipő maradt az egyéniség kifejezésére ebben az egyre inkább egységessé válló világban.

A vastag talp visszatért
Az évtized végére a divattervezők rájöttek, hogy sokan - főleg 16 év fölött - nem szívesen áldozzák fel a kényelmet a divatért. Visszatértek a teljesen lapos sarkú cipők, a tűsarok pedig egy rövidke siker után teljesen kiment a divatból. A tervezők a legkülönfélébb kultúrákból és korokból merítenek ötletet.
Sportolásra alkalmatlan
sportcipő

A kor embere odavolt a következő dolgokért:
szupermodellek, Internet, ökológia, tetoválás, testékszer, keleti motívumok, mobiltelefon, grunge, techno, rap, változatosság

Ajánló:

(angolul)