A nyolcvanas években senki nem szégyellte magát, hogy ha mohónak tűnt. Az Egyesült Államokban könnyű volt pénzt keresni, könnyű volt pénzt költeni - és miközben az ember a pénz keresésével illetve költésével volt elfoglalva, igazán nagyon jól kellett kinéznie.
Tépőzáras edzőcipő |
A nyolcvanas évek az Egyesült Államokban a Dallas és a Dynasty évtizede volt. A sorozatok, ahol a szereplők szinte belefulladtak az ékszerbe és a csillogásba, hihetetlen népszerűségre tettek szert.
Yuppie-cipő |
Wesco-csizma |
A konzervatív munkahelyi öltözékkel ellentétben a szabadidőben hordott ruhák színesebbek lettek. Az alapszínek mellett sokan szerették a fluoreszkáló árnyalatokat is. Megjelentek aműanyagból "fonott" színes szandálok. A Boy George által vezetett Culture Clubhoz hasonló újhullámos zenekarok és az olyan megasztárok, mint Madonna bátorságra neveltek az öltözködésben is.
Az Egyesült Államokban újra felfedezték az őslakosok cipőit, a mokaszinokat, amik most új színekben pompáztak. Még a férfiak cipői sem voltak biztonságban: a Converse és a Vans sportcipőgyár rikító színű sportcipőkkel állt elő. megjelentek a tépőzáras, sötétben világító sportcipők is.
A túlzásokból azonban lassan elegük lett az embereknek.
A kor embere rajongott a következő dolgokért:
fluoreszkáló színek, bűvöskocka, punk rock, új hullám, lábmelegítő, aerobic, kőmosott farmerek, hajhab és zselé, breaktánc
Ajánló:
(angolul)