A konfliktus a munkahely és az otthon között ingázó sokezer ember szállítása miatt alakult ki. Korábban ugyanis a legtöbb ingázó magántaxikat vett igénybe. Ezek a minibuszok 15 embert szállíthatnak egyszerre. A kormány azonban anyagi támogatást nyújt az egyik busztársaságnak, amely így a magántaxiknál alacsonyabb viteldíjakkal működik. Így a taxisok elvesztették ügyfeleik egy részét.
A busztársaság az AP-nek elmondta: március óta rendszeresek a támadások, amiket a taxisok által felbérelt fegyveresek követnek el. Azóta 55 buszt támadtak meg, három buszsofőr és egy taxis meghalt, s a busztársaság kilenc alkalmazottja megsebesült. A hétfőn megölt asszony volt az első utas, aki áldozatul esett a konfliktusnak.
Ugyanazon az úton, ahol a hétfői támadás történt, az elmúlt héten 14 ember sebesült meg.
A faji elkülönítés, az apartheid örökségeként a városok nagy területen terülnek el, s így a legtöbb embernek otthonától messze van a munkahelye. Az ingázók szállítása tehát jövedelmező üzletet jelent.
A konfliktus másik kiváltó oka az, hogy a kormány pontosabban akarja szabályozni a magántaxi-ipart. A magántaxisok ugyanis a jelenlegi törvények szerint nem fizetnek adót. A kormány szerint azért is szükség van reformra, mert évente többezer utas hal meg balesetben a túlzsúfolt járműveken.
Ajánló:
Hírek, képek Afrikákról, legendák a bushmanokról és a hottentokttákról, milyen ruhát vigyünk magunkkal Afrikába (angolul)
Korábban:
(2000. 02. 17.)