A norvég vonatvezetők bojkottálják azt a vonalat, ahol kedden frontálisan összeütközött két vonat. A szerencsétlenségben közel húszan haltak meg, és még többeket eltűntként tartanak számon. Az egyik vonat vezetője feltehetőleg piros jelzésen haladt át a baleset előtt. Stein Erik Olsen, az 1100 tagú norvég vasutasszervezet képviselője elmondta: "Bojkottálni fogjuk ezt a vonalat a jelenlegi műszaki- és jelzés rendszerével."
A CCN írása szerint a mentőcsapatok csütörtökön folytatták a holttestek keresését az összeégett roncsok között. A szerelvényeket egy daruval sikerült megemelni. A szerencsétlenül járt vonatok egyike egy Trondheimből Oslóba közlekedő távolsági vonat volt, a másik helyi ingajáratként Hamar és Rena között szállította a utasokat. A két szerelvény Lillehammer közelében, Aasta városka pályaudvarától nem messze ütközött össze.
A rendőrség jelenleg 19 embert tart nyilván eltűntként, közöttük van két 15 év alatti gyerek is. Becslések szerint több mint harminc halottja lesz a balesetnek. Az ütközést 68-an élték túl. A szerencsétlenség áldozatai norvégok voltak, kivéve három utast: egy svéd, egy dán és egy orosz nőt.
A norvég vonattársaság igazgatója szerint a technikai és a jelzőrendszerben nem volt hiba. Az egyik vonatvezető piros jelzésen haladt át. Az ütközés megindította a vitát a biztonsági előírásokról. Egy helyi lap szerint 1999-ben 24 vonat hajtott át piros jelzésen. Stein Erik Olsen, vasutasszervezet képviselője szerint ez túlzás: "Néha a vonatvezető későn fékez, és a piros jelzés mellett egy méterrel elhaladva áll meg. Így keletkezhetett ez az adat."
A jelzéseket leszámítva veszély esetén csak mobiltelefon segítségével lehet a vonatvezetőket megállítani. Egy televíziós riport szerint a közeli állomáson látták, hogy baleset közeledik, de nem találták a vonatvezetők telefonszámát.
Az egyetlen ehhez hasonlítható vonatszerencsétlenség Norvégiában 1975-ben történt, amikor huszonheten haltak meg a mostani balesettől északra, ugyanezen a vonalon.
Ajánló:
(angolul)
Korábban:
(2000. január 5.)