Újabb alagutat terveznek a La Manche csatorna alá<br/>

Vágólapra másolva!
Újabb tenger alatti alagút kötheti össze Angliát és Franciaországot. A Csalagút építtetői ugyanis egy második tenger alatti alagút terveit mutatták be. Az egyik változat szerint kizárólag vonatok zötyöghetnek a La Manche csatorna alatt. Valószínűbbnek tűnik azonban, hogy a rendkívül magas építési költségek miatt az üzleti megfontolások kerekednek felül. Ekkor a cég másik terve, az autósoknak készülő 15 méter széles, osztottpályás átkelő valósulhat meg. Leghamarabb 2020-ra készülhet el az építmény.
Vágólapra másolva!

Újabb tenger alatti alagút építését tervezi a Csalagutat építtető és üzemeltető cég - írja a BBC. A Franciaországot és Angliát a La Manche csatorna alatt összekötő út mellett épülne meg a világ leghosszabb, közel 50 kilométeres alagútja.

A társaság által december végén ismertetett elképzelések szerint egy kétszintes, kizárólag személyautók és motorkerékpárok által használható alagút épülne. A vállalat emellett előállt egy, az angol és a francia kormány számára vélhetően szimpatikusabb vonatalagút ötletével.

A cég üzleti megfontolásai miatt mégis az autós alagút a valószínűbb. A 15 méter széles földalatti átkelő két , egymástól elválasztott úttestből állna. Veszély esetén a 400 méterenként megtalálható lépcsőrendszeren, vagy a 4 kilométerenként épülő lehajtósávon keresztül lehetne kimenekülni. Emellett hatalmas ventillátorok gondoskodnak még a szellőzésről.

A jelenleg működő alagút vasúti és közúti forgalmat is bonyolít. A sínpálya és az országút között egy szervizút is épült. Az autókat és teherautókat vonatok szállítják a túloldalra.

A Csalagút üzemeltetői kijelentették: akármelyik terv valósul meg, 2020 előtt egyik sem készül el. Kiderült, a társaság azért hozakodott elő az újabb alagút tervével, mert félt, hogy esetleg másik cég ad be pályázatot egy konkurens építményre.

Az új építmény körülbelül 3 milliárd angol fontba - 1,2 billió forintba - kerülne. Egyelőre azért nem indítják a Csalagút építtetői a következő alagút építéséhez fúrógépeiket, mert az első építmény is veszteséges. Az átkelő hatalmas bankkölcsönből épült meg. Az építkezés megkezdées előtt még adómentességet élvezett a vállakozás, amit később eltöröltek. Így 1999-ben 64 millió angol font volt a cég vesztesége.

Ajánló:

angolul és franciául