A romantikus szex nem rontja a tinik iskolai teljesítményét

Vágólapra másolva!
A romantikus kapcsolatban élő tizenévesek közötti nemi kapcsolat nem rontja az iskolai osztályzatokat, ugyanez azonban nem igaz az alkalomszerű szexre.
Vágólapra másolva!

"Az önmegtartóztatáshoz képest az elkötelezett romantikus kapcsolatban élő tinik közötti nemi kapcsolat nem befolyásolja az iskolai teljesítményt, miközben a más típusú kapcsolatok egyértelműen károsak" - jelentette ki Bill McCarthy, a Kalifornia Egyetem és Eric Grodsky, a Minnesota Egyetem szociológusa. "Azok a fiúk és lányok, akik kizárólag szerelmükkel éltek szexuális életet, hasonló eredményeket értek el az iskolai teljesítményt felmérő vizsgálatokon, mint az önmegtartóztatók."


McCarthy és Grodsky az iskolához való kötődés, a megszerzett érdemjegyek, a továbbtanulási hajlam és elvárások, az iskolai problémák, az iskolakerülés és a felfüggesztés/iskolából történő kimaradás szempontjából vizsgálta a diákokat.


Az önmegtartóztatókhoz viszonyítva az alkalmi kapcsolatokat létesítő tiniknél gyakrabban romlottak az osztályzatok, továbbá gyakrabban függesztették fel vagy bocsátották el őket az iskolából. Emellett több iskolai problémával küszködtek, kevésbé kötődtek iskolájukhoz és kisebb valószínűséggel tanultak tovább. Ezzel szemben a romantikus kapcsolatban élők iskolai teljesítménye nem különbözött számottevően az önmegtartóztatókhoz képest.


"Eredményeink igazolják, hogy a tinédzserkori szexnek tulajdonított negatív hatások legtöbbször a romantikát nélkülöző kapcsolatokban fordulnak elő" - nyilatkozták a szerzők az Amerikai Szociológusok Szövetségének sajtóközleményében. - "Ezzel az iskolai felvilágosító programokat is megkérdőjelezhetjük, amelyek szerint a tinédzserkori szex számos negatív hatással bír."