Olyan, mint egy mindenkori menekülttábor

2015.09.15. 13:35

Számomra az emigránsok Purgatóriuma olyan, mint egy mindenkori menekülttábor. Mindenki odakerülhet, de senki nem tudja, mi alapján ítélkeznek felőle - mondja Mundruczó Kornél egy nem mindennapi munkája kapcsán.

A Fehér isten rendezőjétől nem idegen a komolyzene. Az első kortárs zenére épülő magyar operafilmet, a Johannát is ő készítette, ami sikeresen szerepelt számos fesztiválon. 

A Cafe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál keretein belül a Budapest Music Centerben most Schubert Winterreise (Téli utazás) című dalciklusát rendezte meg.

Mindenki odakerülhet, de senki nem tudja, mi alapján ítélkeznek felőleFotó: Origo

„A Téli utazás számomra az úton levés apoteózisa. Örökké úton lenni. Várakozni, nem tudni mire” - nyilatkozta a film- és színházrendező.

A menekültkérdésen keresztül az emberi sors kiszámíthatatlanságáról szól az előadás - mondta Hámori Máté, a darab karmestere.

Mindenki odakerülhet

Most biztos csodálkoznak. Miért kell egy zongorakíséretes darabhoz karmester? Hát azért, mert Hans Zender 1993-ban, bő 160 évvel Schubert ma is döbbenetes hatású dalciklusának megszületése után, az eredeti dalok zongorakíséretét átírta kiszenekarra. 

Ez szólal majd meg a Budapest Music Centerben október 3-án.

„Mint a Purgatóriumban. Számomra az emigránsok Purgatóriuma olyan, mint egy mindenkori menekülttábor. Mindenki odakerülhet, de senki nem tudja, mi alapján ítélkeznek felőle. Schubert traumatikus motívumai különleges lehetőséget biztosítottak a számomra, hogy az ember örök idegenségéről gondolkodhassak. És, hogy feltegyem a kérdést, vajon a művészet oltalmat adhat-e, amikor létezésünk alapvető feltételei kérdőjeleződnek meg?” - mondja Mundruczó Kornél.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK