Óriási sikerrel mutatták be a Diótörőt az Operettszínházban

Diótörő Operettszínház
Vágólapra másolva!
Hatalmas sikerrel mutatták be a Budapesti Operettszínházban Csajkovszkij Diótörő című örök klasszikus karácsonyi meséjét. Ahogy a premiert megelőző sajtótájékoztatón elhangzott: 30 év után láthat ismét balettbemutatót a közönség, amelyben az Operettszínház táncosai mellett a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei is fellépnek.
Vágólapra másolva!

– mondta Kiss-B. Atilla. A Budapesti Operettszínház főigazgatója hozzátette, hogy huszonötéves színpadi tapasztalata mondatja azt, hogy egy művészt, a számára megfelelő feladatokkal és kihívásokkal lehet igazán motiválni.

- mondta a főigazgató, aki szerint az is fontos szempont, hogy az Operettszínház törzsközönsége egy olyan karácsonyi klasszikushoz, mint a Diótörő, imádott színházában is hozzáférhessen.

30 éve nem volt balettbemutató az Operettszínházban

Apáti Bence balettigazgató arról beszélt, hogy a Diótörő vitathatatlanul a balett királya. Ő maga is táncolta mind a Herceg, mind pedig az Egérkirály szerepét.

fotó: Gordon Eszter

Harminc éve nem volt balettbemutató az Operettszínházban, éppen ezért nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen sűrű repertoárral rendelkező színházban sikerül színpadra állítanunk Csajkovszkij csodálatos karácsonyi meséjét.

– mondta Apáti Bence.

Elrepít egy álomba

Az előadást a Kossuth-díjas táncművész-koreográfus, Harangozó Gyula állította színpadra, aki már 11 esztendősen táncolt a darabban, a Diótörővel diplomázott a Moszkvai Nagyszínház Akadémiáján, és Bécsben 2006-ban rendezte meg ezt az előadást.

– Mindig azt keresem, hogy mitől lesz egy-egy előadás teljesen egyedi, mi az, amitől ahhoz a társulathoz kötődik, amelyik színpadra állítja. Itt a táncművészek rengeteg musical- és operett-előadásban táncolnak, ahol szükség van a felszabadult színészi játékra is. Éppen ezért

- mondta Harangozó Gyula.

A koreográfus szerint ez egy színházi előadás is egyben, amely a 19. században egy „itt és most"-szituációval kezdődött, majd elrepített egy álomba.

– Abban a korban a nézők a saját karácsonyi élményeikkel találkoztak. Most is ugyanilyen „itt és most"-szituációval kezdünk, a mai kor gyermekei számára azonban a néger baba helyett a Barbie, a bohóc helyett a Pókember és a bábjáték helyett a számítógépes játék jobban értelmezhető. Ezután az álomban viszont meg tudtuk őrizni azokat az értékes koreográfiákat, amik a klasszikus Diótörő gyöngyszemei – tette hozzá Harangozó.

A növendékek számára is fontos az együttműködés

Bolvári-Takács Gábor, a Magyar Táncművészeti Egyetem rektora a Budapesti Operettszínház és az Egyetem együttműködése kapcsán arról beszélt, hogy a két intézmény közötti együttműködés megszilárdítása 70 esztendős múltra tekint vissza.

"Anno az Állami Balett Intézet, vagyis a Magyar Táncművészeti Egyetem elődjének a mesterei voltak az Operettszínház balettegyüttesének a vezetői. Később, amikor a Balettintézetnek voltak már olyan növendékei, akik bizonyítottak a pályán, az Operettszínház közülük választott balettigazgatót. Most viszont, a stratégiai együttműködésnek köszönhetően, a növendékeink, akik pályát már választottak, de színházat még nem, felléphetnek erre a színpadra, és

itt tapasztalhatják meg az első nagyszínházi színpadi élményüket.

Ez hatalmas felelősség nekünk, köszönjük a bizalmat – mondta Bolvári-Takács Gábor.

Volf Katalin az egyetem művészeti vezetője szerint a növendékek számára is fontos az együttműködés.

Hallgatóinknak és növendékeinknek óriási élmény, hogy valódi, színházi körülmények között mutatkozhatnak be egy olyan darabban, amely minden család számára ismerős – mondta a Kossuth-díjas balettművész.

A legkisebbek is hatalmas sikert arattak

Az egyetem végzős hallgatói egy teljes szereposztást kaptak a főbb szerepekből. A balettmesterek, Brieber Éva, Gábor Zsuzsa, Kövessy Angéla, Krajczár Balázs, Metzger Márta, Németh Nikolett és Túri Sándor fantasztikus munkáját dicséri, hogy a két felvonásból álló előadásban a legkisebbek is hatalmas sikert arattak.

A történet szerint Klára egy diótörő bábut kap karácsonyra ajándékba a nagybátyjától. A bábu a kislány álmában hercegként kel életre, és magával viszi őt egy varázslatos utazásra. Megküzdenek a gonosz Egérkirállyal és hadseregével, hogy tovább mehessenek az álmok útján, a játékok országába, ahol a bűvös képzelet uralkodik.

  • Klára hercegnő szerepében Kozmér Alexandra (Harangozó-díjas balettművész) és Szelényi Dóra, a Magyar Táncművészeti Egyetem IX. évfolyamos, végzős hallgatója mutatkozik be,
  • Diótörő hercegként Gallai Zsolt (a Budapesti Operettszínház címzetes magántáncosa) és Somai Valér, a Magyar Táncművészeti Egyetem 2018-ban végzett hallgatója lép színpadra,
  • míg Drosselmeyer szerepében Sík Milán (a Budapesti Operettszínház címzetes magántáncosa, az Év férfi táncosa 2018) látható.

Közreműködik a Budapesti Operettszínház Balettkara és Zenekara, vezényel Pfeiffer Gyula.