Lenyűgöző koreográfiák és táncpremierek jönnek a CAFe Budapesten

Feledi Projekt
Vágólapra másolva!
A kortárs tánc nyelvén mesélnek túlélésről, kapcsolatokról, bosszúról és megbékélésről a 28. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál koreográfusai és táncművészei a rendezvény most következő záróhétvégéjén.
Vágólapra másolva!

Budapestre érkezik társulatával, az Eastmannel Sidi Larbi Cherkaoui. A belga koreográfus nem csupán a világ vezető balettegyütteseinek készít előadásokat, de ő felelt többek között az R'n'B-ikon Beyoncé és férje, Jay-Z Louvre-ban forgatott, rekordnézettségű videoklipjének mozgásvilágáért is. A sokoldalú koreográfus és társulata most Nomad című, sivatagi ihletésű művével érkezik a Trafó Kortárs Művészetek Házába. Az előadásban – melynek zenéjén a Basement Jaxx formáció egyik tagja, Felix Buxton, jelmezein pedig Jan-Jan Van Essche fashion designer dolgozott – megfigyelhető a Sidi Larbi Cherkaoui által megálmodott, varázslatos sivatagi táj és különös lakói, akiknek

minden mozdulatában ott van: a túlélés kulcsa az összetartás.

Jelenet a Nomád című előadásból Forrás: Filip van Roe

Októberben a magyar táncélet is felpezsdül a CAFe Budapest idejére: Feledi János táncművészt-koreográfust ez alkalommal olyan történetek inspirálják, amik az antikvitás óta újra és újra ihletet adnak költőknek, drámaíróknak és zeneszerzőknek. A szerelméért az alvilágba leszálló dalnok, Orfeusz alakját rockzenét idéző energiával jeleníti meg Szentpáli Roland kompozíciója és Feledi koreográfiája, a Revenge (Élektra) című vadonatúj előadás pedig Euripidész tragédiája és Richard Strauss operája nyomán

a megbékélésről, bosszúról és a háborgó lelkiismeret által szított őrületről szól

egy egészen rendhagyó színpadi térben, amely az alkotók szerint egyszerre idéz vágóhidat, de lehetne akár egy különös medence is.

Feledi Projekt Forrás: Bobal Katalin

Mi történik, ha egymás számára ismeretlen embereket zárunk egy térbe? Hogyan alakulnak ki kapcsolatok, és a kialakult viszonyok miként hatnak a többi jelenlévőre? A Közép-Európa Táncszínház double-bill estje ezekre a kérdésekre keresi a választ két nemzetközi sikereket arató fiatal magyar táncművész-koreográfus egy-egy új művén keresztül a Nemzeti Táncszínházban. A Ketten című koreográfiát jegyző Mészáros Máté először a Szegedi Kortárs Balett szólistája volt, majd külföldön olyan világhírű alkotókkal dolgozott, mint Ohad Naharin, Sharon Eyal, Myriam Naisy vagy Wim Vandekeybus. Hat éven át volt az Ultima Vez társulat tagja, koreográfusként és oktatóként Európában és a tengerentúlon is dolgozott. A másik mű, a Sinni koreográfusa, Juhász Péter dolgozott a Les Ballets C de la B-ben, a Charleroi Danses-szal, Eléonore Valère-Lachkyval, most pedig Emanuel Gat társulatában táncol. A két bemutató lazán, epizódszerűen kapcsolódik össze, egyik sem előzménye-folytatása a másiknak, ugyanakkor mégis sok ponton lépnek párbeszédbe egymással és persze a közönséggel.

A 28. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál programjáról a fesztivál hivatalos oldalán találhatók információk, a blog pedig érdekességekkel, kulisszatitkokkal, zenei listákkal és a fesztivál fellépőinek különleges időkapszuláival jelentkezik.