A kereszténység lesz az Operaház következő évadának témája

Erkel Színház
Vágólapra másolva!
21 premierje között 13 opera, 7 balett és 1 prózai mű, 6 ős- és 5 magyarországi bemutató szerepel a Magyar Állami Operaház 2019/20-as évadában, melynek központi témája a kereszténység lesz.
Vágólapra másolva!

Április 8-án, hétfőn jelentette be következő évadát a Magyar Állami Operaház. Az évad 21 premierje között 13 opera, 7 balett és 1 prózai mű, 6 ős- és 5 magyarországi bemutató szerepel. Az évad központi témája a kereszténység lesz. Ókovács Szilveszter főigazgató hétfőn tartott évadbejelentő sajtótájékoztatót, ahol kiderült, hogy számos világsztár érkezik jövőre. Erwin Schrott például a Figaro házassága két szerepét is elénekli, Peter Seiffert egy koncertszerű Tannhäuser-előadásban lép fel, de a budapesti közönség mások mellett Ferruccio Furlanettót, Nino Machaidzét, Michael Vollét, Komlósi Ildikót és Kálmándy Mihályt is hallhatja.

Ahol az ateista is keresztény, avagy néhány szelíd szó az új évad elé

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA - 2/108. levéláriaKedves Tatjána Néném! Amikor elküldtem Kegyednek szíves betekintésre azt a szöveget, amelyet a - belátom, valóban rengeteg írnivaló között - leginkább fontosnak érzek minden évben, a sok száz oldalas Kalendáriumunk afféle előszavát, beleéreztem a pakliba az idegenkedést. „Miért akar egy kulturális intézmény ideológiát sugározni?"

A programban ismét szerepel új magyar premier, Gyöngyösi Levente Mester és Margaritá-ja, de előadják Monteverdi Poppea megkoronázása című remekművét is. Új színrevitelben, Almási-Tóth András rendezésében tér vissza Wagner Parsifal-ja, Verdi Don Carlos-át pedig Frank Hilbrich értelmezi újra. Mozart-premier is szerepel a tervekben: a Szöktetés a szerájból új verziója

Vecsei H. Miklós operarendezői debütálása lesz.

Szörényi Levente 75. születésnapja előtt tiszteleg az István, a király operaváltozata, melyet előbb koncertszerűen, majd a trianoni centenárium estéjén színpadi produkcióként is bemutatnak operaénekesekkel, Gyöngyösi Levente szimfonikus hangszerelésében. Ókovács Szilveszter elmondta, hogy műsorra tűzik Giampaolo Testoni kortárs olasz szerző két egyfelvonásosát, a Fortunió-t és a Fantasió-t; Hindemith Magyarországon eddig mindössze egyszer bemutatott, Mathis, a festő című operáját, valamint az Egyesült Államok jelenleg legkedveltebb kortárs operáját, Jake Heggie Ments meg, uram! című munkáját is.

Dohnányi Ernő Simona néni és Hubay Jenő A cremonai hegedűs című egyfelvonásosai együtt kerülnek színpadra, Karol Wojtyla (a későbbi II. János Pál pápa) Az aranyműves boltja című verses párbeszédét pedig a székesfehérvári Vörösmarty Színházzal együttműködésben mutatja be az Operaház Penderecki zenéjével. Händel Messiás-a újszerű módon, színpadi előadásként kerül a nézők elé Mozart hangszerelésében, míg Bach basszushangra írt Krisztus-kantátáiból Keresztkantáták címmel Horváth Csaba rendez monodramatikus színpadi változatot.

Csodálatos képeken az Eiffel Műhelyház - fotók

Lassan belakhatóvá és játszhatóvá válik az Eiffel Műhelyház.

A balettek közül Michael Messerer átdolgozásában kerül színpadra Chabukiani Laurenciá-ja, és visszatér a repertoárra Ashton A rosszul őrzött lány és Eifman Karamazov testvérek című koreográfiája is. Ezek mellett olyan kortárs darabok lesznek láthatók

Magyarországon először,

mint Wayne McGregor a The White Stripes rockegyüttes zenéjére készített munkája, a Chroma vagy Alexander Ekman alkotása, az Episode 31. Venekei Marianna Tűzmadarak címmel jelentkezik új koreográfiával Stravinsky zenéjére, majd a keresztény évad tematikájához a Kreol, kreál című kísérleti est kapcsolódik három egyfelvonásossal, melyek az amerikai kontinens latin és afrikai gyökerű keresztény közösségeinek hitélményéből táplálkoznak.

Ariel Ramírez argentin zeneszerző Kreol miséjére és A mi karácsonyunk című kantátájára Velekei László és Vincze Balázs, a Győri és a Pécsi Balett művészeti vezetői készítenek egy-egy koreográfiát, míg a Joyful! című darab az észak-amerikai fekete közösségek spirituális világára reflektál a gospelen keresztül. Az előadást Sarkissova Karina, a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosa állítja színpadra, a zenei megvalósításban pedig az Animal Cannibals működik közre.