Pályafutása alatt két tucatnyi lemez jelent meg szerzeményeivel, filmzenéket (Ember a felvevőgéppel, Tudom, mit tettél tavaly nyáron) és baletteket is komponált, mások mellett
Maurice Béjart-nak is szerzett zenét.
Környezeti hangokból, zajokból, zörejekből, szöveges szekvenciákból épített hangkollázst és gyakran használt zenei idézeteket is. Leghíresebb művét, a Messe pour le temps présent című balettet 1967-ben szerezte, a művet Maurice Béjart koreográfiájával Avignonban mutatták be először.
Pierre Henry Párizsban született, és
15 évesen kezdett kísérletezni a tárgyak hangjaival.
1938 és 1948 között a Párizsi Konzervatóriumban Nadia Boulanger, Olivier Messiaen és Félix Passerone tanítványa volt.
Az ötvenes évek végéig a francia közszolgálati adó, az RTF stúdiójában dolgozott, ekkor írta a Symphonie pour un homme seul című első nagyobb művét Pierre Schaeffer közreműködésével. Filmzeneszerzőként is ez idő alatt debütált.
A "techno nagyapjaként" emlegetett zeneszerző a hatvanas években alapította meg az első francia elektronikus zenei magánstúdiót Jean Baronnet-val.