9 millióan nézték meg az első napon ezt az egyszerű videót

2016. 07. 10., Balaton, Balaton Sound, fesztivál, Party, Telekom, Zamárdi, The Chainsmokers 2016. 07. 10. Balaton Balaton Sound Party Telekom The Chainsmokers Zamárdi fesztivál
Vágólapra másolva!
Ezt a dalszöveges videót többen nézték meg a feltöltése utáni 24 órában, mint eddig bármelyik hasonlót a YouTube történetében. A The Chainsmokers a Coldplayjel közös dalával döntötte meg a korábbi rekordot. Majdnem egymillió letöltést vertek Justin Bieber egy évvel ezelőtti rekordjára.
Vágólapra másolva!

Több mint 9 millióan nézték meg ezt a videót az első 24 órában, ami több, mint amennyit eddig bármelyik hasonló videó elért. Ugyanis nem egyszerű zenei videoklipekről van itt szó. A műfaj, amiben most rekordot döntött a The Chainsmokers DJ-páros a Coldplayjel karöltve, a dalszöveges, úgynevezett lyric-videó. Ezeknél

a képi világ a legtöbbször jóval egyszerűbb,

mint a rövidfilmek minőségét is hozó videoklipeké. Persze akad olyan lyric-videó is, ami ugyanolyan bonyolult, tele van élő szereplőkkel, csak éppen a dalszöveget is feliratozzák valami dizájnos módon. Na, a friss rekordervideó nem ilyen. Animáció azért van bőven, cserébe viszont nem kellett mozgósítani egy rakás szereplőt, statisztát vagy éppen a zenészeket.

Egyetlen élő szereplő, egy kisfiú ugyan megjelenik a klip elején, azt viszont már nehéz eldönteni a villódzó animációktól, hogy ez csupán egy fénykép, vagy egy egyszerű, de mégis videós beállítás.

De nem is ez a lényeg. Hanem hogy a Something Just Like This dalszöveges videóját február 22-én töltötték fel, és

az első 24 órában több mint 9 millióan nézték meg.

Cikkünk születésekor már majdnem 41 milliónál jár a klip. Az eddigi első napos csúcsot a YouTube lyric-videó kategóriájában Justin Bieber tartotta. 2015-ben állította fel a What Do You Mean címűs számának dalszöveges videójával. Azt 8,2 millióan nézték meg az első napon - írja a Billboard.

A The Chainsmokers egyébként igazi profinak számít ebben a videós műfajban. Ugyanis ők tartják a valaha legtöbbet lejátszott, youtube-os lyric-videó rekordját. A Closer című dalukhoz készített szöveges klipjüket eddig már 1,2 milliárdan játszották le a videomegosztón.

A Closer szöveges megoldása amúgy jóval túlmutat egy szokványos lyric-videón: