Az a cél, hogy beszéljenek róla

citromfacsaro
Vágólapra másolva!
Egy jó limonádé kedvéért hajlandóak vagyunk lemondani a menő dizájnról. A citromfacsarók ezért általában egyszerű szerkezetek, amelyek inkább a funkcionalitásról, mint a forradalmi formáikról híresek. Kivéve persze a Juicy Salifet, amely több mint harminc éve szolgáltat állandó beszédtémát a formatervezés szerelmeseinek.
Vágólapra másolva!

A nagy ötletek néha a leghétköznapibb pillanatokban születnek. Az Alessi cég híres citromfacsarójának története például egy kis olasz pizzériában indult a 80-as évek közepén, ahol a neves dizájner, Philippe Strack éppen tengeri herkentyűkben gazdag vacsoráját fogyasztotta.

Unalmában a tányérján heverő tintahalakat kezdte rajzolgatni a papíralátétre, és ebből alakult ki az ízeltlábúra emlékeztető, bizarr konyhai eszköz formaterve. A híres olasz dizájnmárkát vezető Alberto Alessi gyűjteményében a mai napig megvan a forradalmi tervet tartalmazó alátét, pár maszat és olajfolt kíséretében.

Az extravagáns facsaró használati értékéről megoszlanak a vélemények: sokak szerint alkalmatlan limonádékészítésre, viszont dísztárgyként tökéletes, mások szerint kiválóan betölti funkcióját, és persze vannak, akiket a hideg is kiráz a fenyegető formavilágtól. A tervező szerint azonban a Juicy Salif sohasem citromfacsarásra szolgált, inkább arra, hogy beszélgetéseket provokáljon az emberek között.

Egy pizzeriában született az ötlet Forrás: Origo