Talán ők voltak az egyetlen olyan előadó, akik az egyik évben (1985) még zajos sikerrel léptek fel az akkoriban nagyon népszerű – és furcsa módon hozzánk is eljutó – Peter’s Pop Show című televíziós műsorban, hogy aztán a következő esztendőben hangos füttyszó, dobálás és középsőujj-erdő kísérje fellépésüket ugyanott.
Ám az idő mindent megszépít, állítják a nagyok, és ez a Modern Talking esetén nagyon is igaz. Bár a duó először 1987-ben, majd egy újjáalakulás után 2003-ban bedobta a törölközőt, az énekes Thomas Anders azóta is nagy sikerrel turnézik azokkal a dalokkal. Illetve nem csak azokkal, hiszen voltak/vannak neki saját felvételei is, bár sosem lettek akkora slágerek, mint a Cheri, Cheri Lady, vagy a Brother Louie. Jelen turné azonban az „anyazenekar” 30. évfordulója köré épül, így a műsorból most kikerültek az önálló Anders-dalok.
A 3 évvel ezelőtti Syma Csarnokos, és a kicsivel több, mint 4 évvel ezelőtti debreceni koncertből kiindulva teltházat tippeltem, és nem is kellett csalódnom. Ugyanígy jól tippeltem azt is, hogy a közönség java részben harmincas, de inkább negyvenes nőkből fog állni, akik ifjúkorukat idézték ezzel a koncerttel, és a jegyet nagy valószínűséggel karácsonyra kapták a férjeiktől (akik természetesen el is kísérték őket).
Thomas Anders és a zenekara mindent megtett azért, hogy a jegyvásárlók elégedetten távozzanak, de nem lehetett panasz a nézők aktivitására sem: még az utolsó sorokban is táncoltak, énekeltek, jól érezték magukat az emberek.
A frontember 50-en felül is jól tartja magát, kellemes a hangja (ezt leginkább a koncert akusztikus blokkjában tudta megmutatni), egyáltalán nem volt a kiállása sem kínos, sem hakniízű. A közönséggel kedvesen kommunikált, természetesen elhangzott néhány magyar szó is a szájából, és őszintén örült a színpadra feladott rózsának és ajándékcsomagnak, melybe még ott rögtön bele is nézett. A dalok között sztorizott például a 26 órás klipforgatásáról, dobálta az évszámokat a múltból („Gondolták volna, hogy ez a dal már 26 éves?”), de azt is tudta, mikor járt itt utoljára, illetve természetesen nem maradt el a nosztalgiázás sem. Majd megállapította, hogy régen, ha lenézett a színpadról, arcokat látott, most pedig okostelefonokat – nos igen, ezt én magam sem tudtam volna szó nélkül hagyni a helyében, és soha nem fogom megérteni, mi jó valakinek abban, hogy egy teljes koncertet a telefon kijelzőjén keresztül nézzen végig. Azért persze Thomas sem hagyta ki, hogy a színpadról lefotózzon minket a telefonjával,
A zenekar bemutatását nem hagyta az utolsó pillanatra, hanem nagyjából a műsor kétharmadánál egyesével felkonferálta őket, és mindenkinek hagyott időt egy kis szólózásra is. Mind a külsejében egyedül ideillő gitáros, mind a kopasz, vastagnyakú basszusgitáros, mind a bizonyára Kraftwerken és Jean-Michel Jarre-on nevelkedett billentyűs, mind pedig a „metálzenekarból szöktem el” kinézetű dobos szólója élvezetes volt, bár kicsit stílusidegen ebben a környezetben. A dobos egyébként pont nálunk ünnepelte a születésnapját, így Thomas vezetésével közösen énekeltünk neki egy Happy Birthdayt.
A dalválasztásra pedig sem a Modern Talking korai szakaszát kedvelő, sem a másodvirágzásnál becsatlakozó nézőknek nem lehetett panasza: a You’re my heart, you’re my soultól a Last Exit to Brooklynig teljes képet kaphattunk a csapat munkásságáról. Magam részéről a nem-kislemezes dalokból összeállított medleynek örültem legjobban, melyben olyan gyöngyszemek kaptak helyet, mint a Heaven Will Know, a Diamonds Never Made a Lady, a Just We Two (Mona Lisa) vagy a With a Little Love.
Mindent egybevetve, kellemes egy és háromnegyed órás szórakozást nyújtott szombat estére a csapat a Syma közönségének, melyhez a látvány és a hangzás is kellemesen járult hozzá. Előzenekar nem volt, de nem is volt rá szükség, aki jegyet vásárolt, az egy nosztalgikus retro-bulira jött, és ennek tökéletesen meg is felelt az este.