A sorozat címe Rek, ami nyújtást, nyúlékonyságot jelent hollandul, és ennek megfelelően a projekt célja a bőrábrázolás határainak feszegetése. A művész a képekkel a populáris kultúrában elterjedt és szépségiparban idealizált makulátlan, simára sminkelt és photoshopolt bőrábrázolást kritizálja, hasonlóan egyik provokatív önarcképéhez, aminek az Inverz plasztikai sebészet címet adta: ezen ráncokat látunk a fiatal arcon.
"Az emberi bőr anyaga inspirált. Az érdekelt, hogyan reagál a különböző külső hatásokra. Lenyűgözött az alkalmazkodó képessége és nyújthatósága, és rájöttem, hogy sokkal képlékenyebb, mint általában gondoljuk" - mondta a művész a Huffingot Postnak.
Hogy kihangsúlyozza a bőr fenti sajátosságát, olcsó horgász damilt és ragasztószalagot használt, az eredmény egyszerre természetes és szürreális, intim és abszurd.
Schoorl a bőrt a művészet médiumaként, kommunikációs felületként használta, háttérbe szorítva a biológiai funkciót és tudományos megközelítést, amivel az emberi szervekhez gyakran közelítünk.
A fiatal holland művész egy videóban is foglalkozott az emberi testtel és az arra ható külső erőkkel. A Facing Forces című „mozgóképes kísérletben” Juuke Schoorl arcát látjuk, ahogy a gravitációs és aerodinamikai erők ideiglenesen eltorzítják.