Itt még nincs reklám? Majd lesz!

Aloe Blacc, videoklip, termékelhelyezés
Aloe Blacc: The Man videoklip
Vágólapra másolva!
A termékelhelyezés régóta jelen van a klipekben, és a lemezeladások folyamatos csökkenésével egyre fontosabb lesz (lásd 2011-es cikkünket). Voltak azonban könnyelmű művészek, akik nem ismerték fel időben a fontosságát, és egy csomó helyet kihasználatlanul hagytak a videójukban.
Vágólapra másolva!

Ezen a helyzeten segít a visszamenőleges termékelhelyezés (retroactive product placement): az arra alkalmas helyekre utólag varázsolnak reklámot. Az első klip, amelyen ezt eljátszották, Aloe Blacc márciusban megjelent The Manje. Mint az itt látható, a klip elején egy nő elsétál két ablak mellett - az új verzióban egyik ablak helyére egy óriásplakát került a falra. (A felturbózott klipet csak amerikai IP-címmel lehet látni, az eredeti itt van.)

A jövőben további hasonló visszamenőleges termékelhelyezések várhatók, ugyanis partneri szerződést írt alá a technológiát kifejlesztő Mirriad és a Vevo - utóbbi névvel a magyar netezők is gyakran találkoznak, de a Google és több nagy lemezkiadó közös klipnézős platformja maga nálunk nem érhető el. Arról nem szóltak a hírek, hogy a jövőben milyen klipeken tervezik alkalmazni a technológiát.

Ez természetesen nem csak zenés klipekre használható, például sorozatok ismétléseiben egy-egy jellegtelen városi kirakatból egy jellegzetes boltot lehet csinálni. Erre a Colbert Reportban láthatunk példát, ahol a műsorvezető aztán egyszínű "termékeket" vesz elő, hogy azokra bátran rá lehessen majd applikálni a megfelelő logót.