A cuccaidat egy táskába dobtam, és lelöktem a lépcsőn - az Icona Pop albuma

Icona pop, könnyüzenét játszó duó, All Night
Vágólapra másolva!
Az utóbbi egy év egyik legnagyobb és legszerethetőbb slágerét jegyző, svéd Icona Pop lemezének legnagyobb erénye, hogy nem is az I Love It a legjobb szám rajta.
Vágólapra másolva!
Icona PopThis Is... Icona PopBig Beat Records2013

Bár az utóbbi pár év Guetta/will.i.am/EDM egyendömpingjének, majd a mindenre ráhúzott modern hiphop/R&B-nek majdnem sikerült velem megutáltatnia a szűk értelemben vett, mainstream popzenét, én azért alapjában véve még mindig próbálom szeretni. A közelmúlt nagy slágerei közül azonban csak egy olyan volt, ami tényleg, mindenféle irónia és idézőjel nélkül is tetszett, és ez az I Love It volt. A svéd csajok dala (egyébként Charli XCX írta) friss volt, vagány és elsőre megtetszett, nagyjából a kétezres évek közepének Sugababes- és Girls Aloud-slágerei óta hiánycikk az ilyen sláger a piacon. Az I Love It ugyan tavalyi, de idén hódította meg a magyar rádiókat is, úgyhogy elég sokszor lehet találkozni vele, mégsem untam meg, és ez már valami. (Aki nem értené a szöveget, annak magyar fordítás is van.)

Pedig még okom is lenne rá, hogy sértve érezzem magam a „You're from the 70's, but I'm a 90's bitch!" sor miatt, de még így sem. A dögös szintikre ordibáló két csaj, a vörös Caroline Hjelt és a félig gambiai Aino Jawo 2009-ben találkozott Stockholmban, és tavaly jutottak el oda, hogy miután Londonba költöztek, csináljanak egy lemezt, melyen már rajta volt az I Love It, ám a dal világsikere után úgy tűnt, érdemes arról még egy bőrt lehúzni, és most itt a nemzetközi bemutatkozás, a This Is... Icona Pop. A lemezen bőven vannak EDM-es hangszerelésű fröccsöntött popszámok, néha még idegesítő is, viszont annyira magával ragadó a két lány Girl Power-lendülete, hogy nem lehet rájuk haragudni, és mire mégis megpróbálnánk, vége is az alig félórás lemeznek.

De igazából elég lenne csak két számról beszélni, de ezek közül a lemezt indító I Love It ugye már megvolt, úgyhogy marad az On a Roll, ami megdöbbentő módon még jobb. Ellenállhatatlanul fülbemászó, és a kétezres évek Xenomania/Richard X fémjelezte pop-aranykorát idéző bugyutaság, amit egymás után százszor sem un meg az ember, nagyjából 25 éve éreztem így magam, amikor kaptam az NSZK-ból egy teljes zacskó M&M's-et, és nem kellett osztozni rajta a húgommal, mert ő is kapott egyet. Ha van egy kis eszük, akkor ez lesz a következő klipes szám – egyébként a Cardigans-gitáros Peter Svensson az egyik társszerzője.

Ha már közreműködőkről beszélünk, akkor meg kell említeni a Robyn lemezeiről is ismert Patrik Bergert, illetve a három számban is felbukkanó norvég sztárproducer duót, a Stargate-et, de utóbbiak nem is feltétlenül a legjobb dalokban vannak jelen, inkább a tölteléket képviselik. Szerencsére az album végére maradó Then We Kiss a punkos alapjaival tesz róla, hogy ugyanolyan jó kedvünk legyen a lemez végére, mint az elején volt. Akad az albumon tehát pár átlagos track is, de mindent egybevetve az Icona Pop nagyszerűen egyesíti a Robyn és Annie fémjelezte „intelligens skandináv csajpopos" erényeket a nagy tömegeknek szánt hozzáállással, és ugyan az inga néha túlságosan is kileng a mai futószalag-pop felé, még így is egy olyan poplemez, amit nem csak tizennégy éves kor alatt érdemes meghallgatni. B+