Ha Carla Bozulich mondjuk pénztáros lenne, akkor naponta többször megkérdeznék tőle, hogy miért nem énekel inkább. Nemcsak elképesztő és nagyon egyedi hangja van, de ki is használja és kutatja a benne rejlő lehetőségeket. Ha dráma van, akkor Dráma van; ha pedig visszafogottan, mi több: szépen, lekerekítetten énekel, akkor is van benne annyi él, hogy a szépségbe belefeledkezés közben is azt várjuk, hogy mikor szakad szét az illúzió. Korábban a szabad improvizációtól az alt. country-ig sok mindenben kipróbálta magát, és mindezek érződnek néhány éve működő új együttesén, az Evangelistán is.
A Hello, Voyager című első lemezről azt írtuk 2008-ban, hogy az underground rock hagyományának legnagyobbjai mellé helyezhető. Carla érzelmileg túlfűtött, apokaliptikus éneke el-elkalandozik a szigorú melodikus vonalaktól, de mindig a mondanivaló által indokoltan (pontosabban ezek a kalandozások, szabálytalanságok, olykor üvöltések hozzátartoznak a mondanivalóhoz). A kíséret pedig hol majdnem szabályos, mondjuk akár a kabaré hagyományát is megidézi; máskor erős, repetitív rockalapokra kerülnek rá a sodró, improvizatív durvulások; olykor pedig teljesen átcsap szabad, de a rockból táplálkozó improvizációba.
A katartikus lezárású (miszerint: "love" - ez ott és akkor nagyon hat) bemutatkozó album egyben a zenekar eddigi csúcsműve is. A következő két lemezen ismét a dalformában kifejezhető érzelmek túlfeszítése a tét. Az biztos, az Evangelista a határ közelében jár, de nem könnyű megmondani, vagy talán eldönthetetlen a kérdés, hogy átlépi-e azt. Mondhatjuk, hogy igen, ezek lényegüket tekintve még dalok, csak egy-két formai elemet elsodort az erejük; de azt is, hogy a dalszerű elemek már csak maradványok valamiből, amit maga mögött hagyott a zene.
A 2009-es Prince Of Truth a leginkább monokróm az eddigi albumok közül. Kavargó, zajos gitárok, nagy kiabálások határozzák meg a nyitó The Slayert, és a visszafogottabb darabok az ilyen kitörésekhez képest kapják meg a helyüket; legtöbbször baljós, sötét kamarazene szól. Kicsit hiányzik is, hogy több olyan igazán szép-szomorú dalt hallhassunk, mint az I Lay There In Front Of Me Covered In Ice; illetve hiányzik az érzelmi és hangzásbeli gazdagság. Pedig itt szerepel a legtöbb zenész az albumon, köztük Nels Cline, akit a Wilcóból ismernek a legtöbben, de számos improvizatív zenekarban vagy alkalmi projektben is megfordult. Azért hozzá kell tenni, hogy a lemez így is köröket ver rá a mezőny túlnyomó részére.
A 2011-es In Animal Tongue már nagyjából a szerdán Budapestre látogató csapattal készült (Carla Bozulich: ének, gitár, Tara Barnes: basszusgitár, Dominic Cramp: billentyűsök, programozás, dob, John Eichenseer: brácsa, billentyűsök). Az előző albumhoz képest ez a másik oldala az Evanglista zenéjének: a leginkább dalszerű, sokszor egészen folkos és fülbemászó. A nyitó Artificial Lamb meg is adja az alaphangot: van dráma és van érzelem, de nincsenek nagy kitörések - ám mind az ének, mind a kíséret feszültsége azt mutatja, hogy nem messze a felszín alatt ennél sokkal komolyabb dolgok kavarognak. Ezeket azonban nem láthatjuk színről színre: még a Tunnel To The Stars kavargó, disszonáns vonósai és a záró Hatching zörgései, feltoluló dobolásai sem hozzák meg a megkönnyebbítő kitörést. Másfelől a hagyományos értelemben legszebb számok, a Bells Ring Fire vagy a legfolkosabb, szinte már táncos ritmusban előrehaladó Hands Of Leather sem tudnak elringatni vagy elsodorni probléma nélkül. Pont a megszokott értelemben vett "katarzis" elmaradása miatt hat erősen ez a lemez. Azonban abban biztosak lehetünk, hogy a koncerten ez is meglesz. Az Evangelista szeptember 26-án, szerdán lép fel az A38-on, előzenekara a Marco Eneidi - Pándi Balázs duó, részletek itt.