Rockerek, diszkó és szerzetesek a lemezlistákon

Vágólapra másolva!
Az elmúlt héten már kevesebb vérfrissítést kapott a zenepiac, mint azt korábban megszokhattuk, így kevesebb újdonság került az értékesítési listák legjobbjai közé, és több a korábbi sikerekre alapozó visszatérő az élbolyba. Amerikában, Németországban és hazánkban a rockerek vannak a csúcson, a britek pedig új pop kedvencüknek örülnek. A hét egyik legfurcsább szenzációja egy osztrák szerzetescsoport sztárkarrierje Nagy-Britanniában.
Vágólapra másolva!

Az amerikai lemezpiacon az elmúlt hetekben lefutott egy hullám a nagyágyúkkal, néhány másik dömping mennyiségű újdonsággal, az előző héten megvolt a besztofok ideje, amelyet most egy ciklikusan következő kevésbé eseménydús kör követ. Azért ez még bőven nem az uborkaszezon, hiszen vannak friss megjelenések a legutóbbi vásárlási eredmények szerinti kedvencek között is, ez viszont kevesebb, mint amit az utóbbi hetek pörgésében megszokhattunk. A legjobb tíz között ez alkalommal három újdonság kapott helyet a fennmaradó sztárok mellett, a lista hátralevő részén pedig nagyjából ugyanennyi érdekességet találunk negyven helyezettenként.

Az aktuális lemezeladási listán a legelőkelőbb pozíciót szerezte meg új belépőként a rockzenéjével hódító 3 Doors Down, amely saját nevét viselő lemezzel jelentkezett. A trióként induló csapat hamar öttagúvá bővült, hogy a Kryptonite című daluk sikere nyomán Brad Arnold a dobok mögül frontembernek léphessen elő. Ez a szám volt a húzóereje a 2000-ben megjelent debütáló The Better Life-nak, ami mindjárt hetedik lett a Billboard összesített értékesítési listáján. Ez után eladások tekintetében tartották a szintet, a folyamatos turnézás és elképesztő mennyiségű koncert során azonban sikerült annyi hírnevet szerezniük, hogy a 2005-ös Seventeen Days úgy állt a lemezlista élére, hogy alig egy hónap múlva már platinastátuszt ért el. A srácok ázsiója azóta sem apadt, így a most megjelent negyedik nagylemez hozta az előző formulát, és a csúcson nyitott.

A második helyre érkezett meg a déli gengszter rapper, Bernard Freeman, avagy Bun B. A nehézfiú a '80-as évek végén tűnt ki az UGK duó egyik feleként, amely még tavaly is kiadott egy nagy sikerű, a lemezlista élére felkapaszkodó dupla albumot, azonban társa decemberi halála után egyedül maradt. Szólóban is jelent már meg három évvel ezelőtt, amikor duója a másik fél letartóztatása miatt szünetelt, és ez akkor is bejött: a Trill hatodik lett az összesített rangsorban, és első saját stílusában. Az egyéni formátum pedig, úgy látszik, nagyon jól megy Bun B-nek, a mostani Il Trill ugyanis amellett, hogy másodikra javította az összesített eredményt, tartja a saját kategóriában a szintet, és első helyezést ért el a Rap és a R&B/Hip-Hop listákon is.

Az újdonságok hármasfogatából a harmadik szereplő a harmadik helyet szerezte meg, így tehát a legjobb tízben landolt új belépő trió teljes uralmat gyakorolt a Top 10-re. A dobogó alsó fokára Julianne Hough állhatott fel, aki a Dance With The Stars című táncos tévéshow két évadában is győzelemre jutott, ezzel kellő hírnevet szerezve magának az Államokban. A táncműsor után helyezte át a fókuszt a country-ra, amelyben szintén jó eredményeket ért el: debütáló lemeze amellett, hogy bronzérmet nyert az összesített rangsorban, saját műfajában a lista élén indított. A jelenlegi Billboard listán a legjobb tíz további helyezettjeiként a múlt hét sztárjai közül megtaláljuk a Frank Sinatra besztofot (Nothing But The Best, 4.), és Duffy bemutatkozó lemezét (Rockferry, 8.) is, a régebb óta kelendők táborából pedig még mindig itt van Leona Lewis (Spirit, 6.), Mariah Carey (E=MC2, 7.) és persze Madonna(Hard Candy, 9.).

A középmezőnyben az újdonságok sorát a gyerekszínészet után először platinalemezes tiniegyüttest, majd szólókarriert kezdő Jesse McCartney nyitja, akinek harmadik lemeze jelent meg Departure címmel, és ezzel a 14. helyen indult a lemezeladási listán. Nem sokkal utána találjuk a disco éra egyik legnagyobb nevét, Donna Summer-t, aki a '70-es és '80-as éveken bőven túlnyúló sikertörténettel büszkélkedhet. Az ötszörös Grammy-díjas énekesnő most 17 év után tért vissza új anyaggal, a Crayons pedig élete legjobb mainstream helyezését hozta el számára a maga 17. pozíciójával. A 21. helyen találjuk a Foxbro Hot Tubs nevezetű formációt, ami gyakorlatilag a Green Day összes tagját felsorakoztató mellékszála a punk rock bandának, azonban ez a név alatt a garage rock stílusnak hódolnak, és most dobták piacra első nagylemezük Stop Drop And Roll!!! címmel.

Kiemelhető újdonság még ezen a szakaszon az új Indiana Jones film soundtrack lemeze (39.), illetve érdemes szót ejteni a denveri Flobots rapcsapatról, amely ugyan nem új megjelenés, viszont az elmúlt héthez képest 168 helyezést javított, és így jött fel 15.-nek. Ugyan nem ekkorát, de nagyot lépett vissza pozitív irányba a OneRepublic is, amely egy hete 88. volt, mostanra pedig 24. lett Dreaming Out Loud névre keresztelt legutóbbi albumával. Az elmúlt hét nap legnagyobb vesztese a 10 Years rockcsapata, amely egy hete 12.-ként nyitott, mostanra azonban az 51. helyre esett vissza. Az alvégen egy üde színfoltot jelent még újdonságként a Dresden Dolls albuma, a No, Virginia... (94.), amely a cirkuszi varieté hangulatának sötét, rockos színezetet adó bostoni formáció harmadik nagylemeze.

A slágerlistán az első két helyen változatlanul áll a Lil Wayne-féle Lollipop és a Leona Lewis által jegyzett Bleeding Love, míg a harmadik helyen egy újdonság ütött fel a fejét egy újabb tehetségkutató-győztestől. Az amerikai Megasztár hetedik szériáját megnyerő David Cook debütáló kislemezét, a Time Of My Life-ot először csak digitális formátumban tették elérhetővé, és egy hét alatt 236 ezren vásárolták meg, ezzel pedig az idei év eddigi legjobb új belépését produkálta a slágerek rangsorában. A másik említésre méltó kiugrást a legnépszerűbb dalok között a Coldplay jegyezte, ugyanis Viva La Vida című száma 41.-ből rögtön tizedik lett, így kiváló ütemben, két hét alatt sikerült feltornáznia magát a Top 10-be.