Akik nem maradtak a kaptafánál

Vágólapra másolva!
Britney épp most facérrá vált exférje és Paris Hilton is a közelmúltban debütált a popszíntéren, úgy, hogy addig más miatt voltak híresek. Nos, K-Fednek nem jött be a dolog, Paris-nek már inkább, de azért vannak még néhányan, akik már letettek valamit az asztalra más műfajokban, mielőtt énekelni/zenélni/rappelni kezdtek volna. Modell, pornószínésznő és filmszínész egyaránt szerepel az általunk kiválasztott hét "pályaelhagyó" popsztár között.
Vágólapra másolva!

Popzenésznek nem kell születni. Persze az sem baj, ha valaki abszolút hallással születik és már ötévesen tud kottát olvasni, de általában a műfaj nagy sztárjai kamionsofőrökből, munkanélküliekből vagy művészeti főiskolásokból kerülnek ki. Vagy ha nem is, akkor azért legalább az elmondható róluk, hogy fiatalkoruktól fogva tudatosan erre a pályára készültek, és nem szereztek hírnevet más tevékenységükkel.

Vannak ugyanakkor kivételek, nem is kevesen, akik már korábban híressé váltak (az esetek többségében színészként vagy modellként), és ezt az ismertséget használták fel popzenei karrierjük érdekében is, függetlenül attól, hogy volt-e tehetségük, vagy sem. Nem ritka, hogy színészek vagy más celebritások egy-egy lemez vagy dal erejéig átrándulnak a popműfajba, számos példát lehet erre mondani, és annyira nem is rendkívüli a jelenség. Ennél jóval kisebb csoportot alkotnak azok az előadók, akik annyira belenőttek a popsztár szerepükbe, hogy nem is nagyon tértek vissza a kaptafához. Következzen hát egy összeállítás azokról, akik már az élet más területén kivívott népszerűségüket felhasználva próbálkoztak popzenei karrierrel, és olyan jól bejött nekik, hogy vissza se néztek, és gyakran a közvélemény is már inkább popsztárnak tekinti őket. Vagy jobb híján azért tekintik annak, mert máshogy nehéz lenne meghatározni...

1. Kevin Federline

Rögtön itt egy jó példa az utolsó kategóriára. Kevin Federline-t ugyanis a kutya sem ismerné, ha történetesen nem veszi le a lábáról Britney Spearst, akinek eleinte a háttértáncosa volt. A szerelemnek házasság lett a vége, és két gyereket is eredményezett, viszont szinte kezdettől fogva egymást érték a pletykák Federline kicsapongó életviteléről, és nem éppen hűséges természetéről.

A bulvármédiában csak K-Fednek becézett Federline aztán úgy döntött, hogy nem elég neki a Mr. Britney Spears cím, hanem a saját jogán is szeretne népszerűvé válni, és ehhez a legegyszerűbb útnak az tűnt számára, ha rapperként is megismeri a nagyközönség. A tények ismeretében azonban úgy tűnik, rosszul mérte fel a helyzetet. Először még saját honlapján, tavaly figyelmeztette a világot: "2006... Jövök!" - ígérte, és utána is magabiztos kijelentésekkel vezette fel karrierjét.

K-Fed első lemeze hosszú marketingkampányt követően október 31-én jelent meg Playing With Fire címmel, és a kritikusok élvezettel darabokra is szedték. A Rolling Stone szakírója "tragikomédiának" bélyegezte a lemezt, míg az Entertainment Weekly kritikusa szerint egy "koncept album Britney vagyonának elherdálásáról". Utóbbit az olyan dalszövegek indukálhatták, mint például az, hogy "50 millióm van, és azt csinálok, amit akarok".

Persze a kritikusok mindig irigyek és rosszindulatúak, és különben is, mondhatnak bármit, ha egy lemezből milliókat adnak el. Nos, a Playing With Fire-ból nagy valószínűséggel nem fognak, de legalábbis csak nagyon lassan, hiszen a megjelenése hetében Amerikában mindössze alig 6 ezren vásárolták meg K-Fed debütálását, amely csak a Billboard lista 151. helyére került, a héten listára kerülő 19 lemezből tizenhatodikként. De nemcsak a lemezt vették kevesen, Federline lemezt beharangozó turnéja is hatalmas bukás: New York-i fellépésére például csak háromszázan voltak kíváncsiak, egy 1500 fős befogadóképességű előadóteremben.

De ez még semmi ahhoz a csapáshoz képest, amit a válókereset jelent a táncosból lett rapper számára. Ugyanis jelen pillanatban úgy tűnik, nemcsak a feleségét és két gyereke felügyeleti jogát veszíti el, de a ravaszul megkötött házassági szerződés is csak minimális összeget juttat a számára. Nem csoda, ha ezek után a K-Fedből FedEx-szé vált Federline minden rendelkezésére álló eszközt, így egy állítólagos szexvideót is bedob, hogy a lemezen emlegetett 50 millió ne váljon semmivé. Kérdéses még az is, hogy mi lesz a jövőbeli státusa, hiszen Britney Spears volt férjének lenni azért már nem jelent biztos megélhetést. Még nagyobb gond, hogy a jelek szerint rapperként se lesz egyszerűbb.

2. Paris Hilton

Paris Hilton esetében nemcsak azért volt jó ötlet, hogy kipróbálta magát énekesnőként, mert viszonylag sikeresen debütált, hanem azért is, mert így végre van valami apropója is annak, hogy híres, nemcsak a puszta létezése. Hiszen bár Paris eddigi rövid élete során elég sok mindenbe belefogott, mégsem kötődik egyik sem a személyéhez, hiszen nem modell és nem is színésznő. Nem túlzó tehát a "főállású híresség" megnevezés, tekintve, hogy a dúsgazdag Hilton család leszármazottja egyszerűen csak jókor volt jó helyen, és mellékesen modellkedett, reklám- és tévéfilmekben szerepelt, ám a leginkább egy tévés valóságshow-nak, a The Simple Life-nak köszönhette hírnevét.

Forrás: Warner Music

Mostantól kezdve viszont már nem feltétlenül kell egy teljes bekezdés Paris Hilton bemutatásához, hanem elég lesz annyit írni: énekesnő, főleg, hogy senkit nem érdekel, ténylegesen tud-e énekelni. Viszont a bemutatkozó lemezéből eddig elkelt világszerte majdnem félmillió, és már három kislemeze is megjelent több-kevesebb sikerrel - mi kell még? A Paris című album ráadásul meglehetősen jó kritikákat is kapott, mely elsősorban a közreműködők munkáját dicséri, akik már korábban is jó névnek számítottak a popszakmán belül: Scott Scorch olyan előadók producereként szerzett hírnevet, mint Beyoncé vagy 50 Cent, aztán az Ashlee Simpsontól Kylie Minogue-on át Celine Dionig számos sztárral dolgozó dalszerző, Kara DiGuardi, a Rihanna útját egyengető J.R. Rotem, de említhetnénk még Greg Wellst is, aki Elton Johnnak, Pinknek vagy a Pussycat Dollsnak írt slágereket. Ennek megfelelően száz százalékig profi, jól megírt, "a célnak megfelelő" popdalok sorakoznak a lemezen.

Paris ügyesen csak annyira van jelen az albumon, amennyire okvetlenül szükséges, így nem véletlen, hogy már a második lemezén gondolkodik. A 25 éves sztár ugyan nem valószínű, hogy valaha is Britney, Pink vagy mondjuk Gwen Stefani trónjára törhet, de ez a mostani helyzete épp elegendő ahhoz, hogy ezentúl énekesnőnek nevezhesse magát.