Mindenki gitárt vesz Amerikában

Vágólapra másolva!
A gitár a legnépszerűbb hangszer az Egyesült Államokban, a 2005-ös eladások jól tükrözik az amerikaiak lelkesedését a zenélés iránt.
Vágólapra másolva!

Az újságírók az utóbbi 10-20 évben rengetegszer temették, majd élesztették fel újra a rockzenét (momentán él és virul), és hasonlóan bántak a gitárral is. Hol a szintetizátort, hol a samplert, hol pedig a lemezjátszót nevezték ki "az új gitárnak", amely azonban makacsul mindig és mindig visszatért.

Így aztán nem is meglepő a Nemzetközi Hangszerszövetség (NAMM) felmérésének eredménye, mely szerint a tavalyi év során, mintegy 3,4 millió gitárt adtak el az Egyesült Államokban.

A tanulmányból kiderül, hogy az elmúlt két évben előretört az akusztikus gitár - 1,6 milliót adtak el belőle -, így az elektromossal fej-fej mellett vezeti az összes hangszer eladási statisztikáját.

"A gitár szinte az összes korosztály számára egyet jelent a szórakozással, a kreativitással és az inspirációval" - indokolták a NAMM szerzői a húros hangszer népszerűségét.

A 2005-ben a 7,8 milliárd dolláros (egybillió 686 milliárd forintos) rekord árbevételt elérő iparág virágzásához nagyban hozzájárult, hogy több nagyvállalat - így az IBM, vagy a Citigroup - óriási reklámkampányokat folytatott, amelyekben kiemelkedő szerep jutott a gitározásnak, illetve az is, hogy egyre gyakoribbak a középiskolai és egyetemi zenés rendezvények.

A világon az Egyesült Államokban lel gazdára a legtöbb gitár (az összes eladott hangszer 42,7 százaléka), utána Japán (15,6 százalék) és Nagy-Britannia (6,7 százalék) következik a nemzetközi rangsorban.