Kinyílnak az Ajtók a reklámok előtt

Vágólapra másolva!
Lehet, hogy megtörik a jég, és négy évtizedes története során először járul hozzá a The Doors, hogy zenéjüket reklámcélokra felhasználják. Az engedékenység éppenséggel össze is függ az évfordulóval: 2007 januárjában lesz 40 éve, hogy korszakhatárt jelentő első albumuk megjelent. 
Vágólapra másolva!

1969-ben már csaknem beszálltak egy reklámba. A Buick autós cég rá akarta venni Ray Manzarek billentyűst, Robbie Krieger gitárost és John Densmore dobost, hogy legnagyobb slágerüket, a Light My Fire-t, engedjék át az új Opel reklámozására. A frontember Jim Morrison az előzetes tárgyalásokon nem volt jelen, és amikor értesült a dologról, dührohamot kapott, így végül nem lett az egészből semmi. Különben is érvényben volt egy megállapodás közöttük: a bandát érintő minden dologban mind a négyük hozzájárulása szükséges.

Densmore azóta is mereven elzárkózott minden olyan kísérlettől, amely a The Doors nevét vagy zenéjét kereskedelmi célokra próbálta felhasználni, bár Manzarek és Krieger már korábban is szívesen beszállt volna a reklámiparba a zenekar "hátszelével". Most úgy tűnik, ő is kötélnek állt, mint ahogyan a harmincöt éve elhunyt Jim Morrison "érdekeit" képviselő családja, valamint néhai élettársának, Pamela Coursonnak családja, akik együttesen huszonöt százalékban birtokolják a The Doors-jogokat, szintén rábólintott a tervre.

Az együttes menedzsere, Jeff Jampol szerint azért is jó lenne egy reklámszerződés, mert egyre kevesebbet játsszák Amerikában a régebbi korok zenéjét, és valamiképpen el kell azt juttatni a fiatal nemzedékekhez. És ha ehhez a megfelelő reklámozandó cikket is megtalálják, mindenki jól jár. Arra viszont a menedzser ígéretet tett, hogy soha nem adnak el dalt a The Doors-tól dezodor vagy fogkrém hirdetésére. Densmore szerint az lenne a legjobb, ha valamilyen környezetbarát termék bemutatása alatt szólna zenéjük.

A The Doors másodlagos felhasználása már eddig is elég gyakori volt a moziban, elsősorban korfestőként: dramaturgiai szerepet is kapott Coppola Apokalipszis most című filmjében, a Forrest Gumpban, vagy legújabban a Bőrnyakúakban. De felhangzott több európai filmben, köztük Agnés Varda Sem fedél, sem törvényében is.

Forrás: Red Dot

Az énekes egy koncerten



A reklám mindenesetre jó felvezetés lenne a negyvenedik évfordulóra, amelyre a Rhino Records azt tervezi, hogy tizenkét lemezes dobozt ad ki, benne a hat eredeti stúdióalbummal és hat DVD-vel, amely a stúdióanyag mellett eddig ki nem adott felvételeket tartalmazna. De gondolnak azokra is, akik még mindig ragaszkodnak a bakelithez, ők is kapnak egy hatlemezes dobozt.

2008-ban is folytatódik majd az ünneplés: Las Vegas-ban egyórás videoshow mutatja be az együttes munkásságát, bár annak idején nem voltak elég szalonképesek ahhoz, hogy az amerikai show-biznisz e csillogó központjában fellépjenek. Terveznek egy vándorkiállítást is a zenekar relikviáiból, és külön tárlatot szentel nekik 2007 áprilisától a clevelandi Rock and Roll Hall of Fame is.

És ezzel még nincsen vége: Bill Guttentag rendező dokumentumfilmen dolgozik, 2007 nyarán lesz egy hatestés TV-sorozat, amely a Hat este, hat év, hat lemez címet viseli, és természetesen újabb könyvek is megjelennek az együttesről, illetve külön Jim Morrison munkásságáról is. Az egyik készülő könyvnek, a Jim Morrison kincseinek szerzője Jim Henke, a Hall of Fame kurátora.