Lazára váltana a McDonald's

Vágólapra másolva!
A McDonald's olyan divattervezőt keres, aki megálmodná a gyorséttermek dolgozóinak új ruhakollekcióját. A cél egy divatos új stílus lenne, ami keverné a lazán hiphoposat a fiatalosan trendivel.
Vágólapra másolva!

A világ egyik legnagyobb gyorséttermi lánca úgy döntött, éttermeiben megszabadul a hivatali dolgozókat idéző fehérgalléros, vasalt nadrágos munkaruhától, és helyette egy lazább darabokból álló kollekciót állíttat össze a tervező nagyágyúk egyikével. Első körben felmerült a rapper P Diddy neve saját Sean John brandjével, de szóba jött a Jay-Z nevével fémjelzett Rocawear és a Fubu is.

"Arról van szó, hogy szeretnénk az éttermeink és reklámaink világát megjeleníteni az alkalmazottaink munkaruháiban is" - mondta Bill Whitman, a McDonald's szóvivője. "A cél egy olyan uniformis kialakítása, amit a dolgozóink az éttermeinken kívül is szívesen viselnének." Azt is elmondta, hogy még nem választottak konkrét tervezőt, de olyan széles skálán válogatnak, hogy Giorgio Armani és Tommy Hilfiger is szóba jött.

A ruhák átszabása nem az egyetlen dobása a vállalatnak. A 2003-ban útjára indított "I'm lovin' it" kampány folyamatosan új ötletekkel próbálja népszerűsíteni az aktív életvitelt és a McDonald's fiatalos arculatát. Újabban például rapperekkel szerződnek, akik megfelelő juttatásokért cserébe dalszövegeikbe foglalják a Big Macet. A gázsi pedig annál magasabb, minél többet játsszák a rádiók az adott számot. Habár az nem valószínű, hogy a Wu-Tang Clanhoz hasonló nehézsúlyú gengszterek rímeket fognak szőni a hamburgerről, azért érdemes majd figyelni a toplistákat, hogy hol bukkan fel egy-egy mcdonald'sos sláger.

Mindezek mellett a cég reklámkampányának zenei anyagát is gondosan megválogatják, lehetőség szerint felülreprezentálva a hiphop muzsikát, legutóbb például a chicagói rapper, Bump J egyik számát használták fel egy reklámban. Pozitívum, hogy nem csupán mint jól mutató image-et alakítja ki magáról ezt a képet a vállalat, de igyekszik támogatást nyújtani számos, új profiljába illő eseményhez.

A megújuló arculat kialakításán dolgozik Steve Stoute, aki többek között arról híres, hogy különösen jó érzékkel hoz tető alá hírességek és nagyvállalatok közötti együttműködéseket (korábban ő nyerte meg az "I'm lovin' it" kampánynak Justin Timberlake-et is). Ha Puffy és Stoute kerülne össze a munka kapcsán, túl kéne tenniük magukat azon, hogy P Diddy néhány évvel ezelőtt alaposan helybenhagyta a csúcsmenedzsert, mikor egy videoklip kapcsán nézeteltérésük támadt.