Radikalizmus helyett rockhimnuszok - nyerd meg az Audioslave új lemezét!

Vágólapra másolva!
Második albumával jelentkezik az egyik legkomolyabb mai supergroup, az Audioslave. A Rage Against The Machine és a Soundgarden volt tagjaiból alakult zenekar a radikális politizálás helyett igazi, hagyományos rockbandaként jelenik meg, és ez a szerep nem is áll neki rosszul. Nyerd meg az Audioslave Out Of Exile című lemezét az [origo]-n!
Vágólapra másolva!

2001-ben már számtalan jel mutatott arra, hogy a kilencvenes évek végérvényesen lezárultak. Többek közt az, hogy a korszak két olyannyira meghatározó stílusirányzatának, a - nevezzük csak így - rap-metálnak és a seattle-i grunge-nak emblematikus zenekarai, öreg és profi muzsikusok módjára egy supergroup-ban egyesítették erőiket. Ma már tudjuk, hogy jól taktikáztak, de négy éve ez még közel sem volt ilyen egyértelmű.

Amikor a fő ideológus és frontember, a hiphop-gerilla Zack de la Rocha 2000-ben otthagyta a Rage Against The Machine-t, nyilvánvalóvá vált, hogy a zenekarnak - legalábbis ebben a formában - befellegzett, ám a hátramaradt tagok mégis úgy döntöttek, hogy új néven, de együtt folytatják tovább a zenélést. Értékelendő, de mindenképpen kockázatos döntés volt részükről, hogy ahelyett, hogy egy hasonlóan "énekbeszélő" frontemberrel próbálták volna újra felvenni az elveszett fonalat, inkább Chris Cornellt, a Soundgarden volt énekesét invitálták meg néhány közös zenekari próbára, aki ekkor már túl volt előző bandája feloszlásán, egy viszonylag sikeres szólólemezen és néhány elvonókúrán.

A közönség és a sajtó rögtön fel is kapta a fejét erre a párosításra, ami nem is csoda, nehezen lehetett volna megjósolni, hogy jó vagy rossz sül ki abból, ha a politikailag elkötelezett funk-metálosok a rappelés helyett egy igazi, klasszikus hard-rock énekhanggal próbálkoznak. Az új, akkor még Civilian néven működő formáció indulása nem volt zökkenőmentes. Cornell nehezen találta meg a hangot a többiekkel, és pár hónap után ott is hagyta őket, ismét jelentkező alkoholproblémái pedig csak rontottak a helyzeten, ám hamarosan kiderült, hogy ebből a zenekarból mégiscsak több marad fent, mint néhány, internetről levadászható demófelvétel. 2002-ben, immáron Audioslave néven, két jól eltalált kislemez- illetve klipslágerrel megtámogatva debütáltak hatalmas sikerrel, az alig egy hónapja megjelent Out of Exile pedig tovább erősíti szupersztár státuszukat.

Forrás: Red Dot

Amíg az előző lemezen, ha nem is élesen, de jól hallhatóan elkülönült egymástól a RATM és Chris Cornell zenei világa, addig az új anyagon már egyértelműen látszik a törekvés arra, hogy egy igazi, saját hanggal bíró zenekarrá váljanak. Az Out of Exile egyik nagy erénye pedig pont az, hogy ez a törekvés többé-kevésbé meg is valósul. Persze a hatásaikat még az ilyen kipróbált zenészek sem tagadhatják le, most is jó izléssel fordulnak a hetvenes évek hard-rock hősei felé inspirációért, méghozzá sikerrel, hiszen a lemez legjobb pillanatait pont a Led Zeppelint vagy éppen a Black Sabbathot idéző dalok jelentik. Chris Cornell esetében persze eddig is világos volt, hogy nagy hatással volt rá a Zeppelin énekes Robert Plant, a gitáros Tom Morello viszont ezidáig még sosem játszott ennyire hagyományos megközelítésben, csak jellegzetes, absztrakt szólói árulkodnak arról, hogy nem egy tipikus gitárhőssel van dolgunk.