Erwin Olaf formabontó stílusát a teatralitás és a meghökkentő dizájnelemekkel tarkított, tökéletesen felépített kompozíciói jellemzi. Legtöbb képe hatalmas amszterdami műtermében készül, ahol díszlettervezők, sminkesek és fodrászok sürögnek körülötte. Első ránézésre Olaf inkább színházi rendezőnek, mint fotográfusnak tűnik, miközben a jelenetei filmes szemléletmódról árulkodnak.
A világhírű fotós 1959-ben született Hilversumban, jelenleg Amszterdamban él. 1988-ban még fotóriporterként lépett a nemzetközi porondra, Sakkbábuk című sorozatával ekkor nyerte meg a Fiatal Európai Fotográfusok versenyét. Karrierje kezdetén Robert Mapplethorpe, Helmut Newton és Joel-Peter Witkin is pártfogásába vette.
Fotósorozatait gyakran a hozzájuk készült kisfilmekkel egészíti ki a kiállításain: a képek és a mozgóképek ugyanazt a történetet erőteljesebben mesélik el. Filmjeiért is számos nemzetközi művészeti díjjal tüntették ki, legutóbb Hollandia legnagyobb szakmai elismerését, a százezer euróval járó Johannes Vermeer Awardot nyerte el.
Erwin Olaf kifinomult és provokatív stílusa meghódította a reklámvilágot is. A kilencvenes évek óta a legnépszerűbb reklámfotósok között tartják számon: nevével fémjelezve indított világméretű kampányt a Diesel Jeans és a Heineken, de rendelt tőle már portrésorozatot a Louis Vuitton is.
A MODEM látogatói elsősorban az elmúlt évtized sorozatain, az Alkonyon, a Pirkadaton, a Bánaton, a Bánatportrékon, a Kulcslyukon és a Berlinen keresztül nyerhetnek bepillantást Erwin Olaf sajátos világába. A kelet-európai régióban a debreceni modern és kortárs művészeti központ az első kiállítóhely, amely ilyen széles válogatást mutat be Erwin Olaf életművéből. A fotókat ezúttal is a sorozatokhoz tartozó installációk és videók egészítik ki.
A kiállítás a holland nagykövetség kezdeményezésére indított rendezvénysorozathoz kapcsolódik. A DACS – Hollandia, királyság! olyan sokszínű kulturális eseményeket foglal magában, amelyek új nézőpontból mutatják meg Hollandiát Magyarországnak.