A Google 2006 májusában mutatta be a Trends nevű szolgáltatását, amelyet túlnyomórészt marketing szempontú elemzésekre használnak. Idén karácsonykor viszont neked fog segíteni abban, hogy kiderítse, tippvadász sorstársaid - ötlet vagy konkrét termék után kutatva - mire keresnek a leggyakrabban.
A Google Trends használata nagyon egyszerű: csak be kell írni az összehasonlításra váró tippeket vesszővel elválasztva (pl. nyakkendő, zokni), és egy kattintás után a látványos grafikon már meg is mutatja neked az eredményt.
Egy próbát megér: kis kutakodás után például megtudtuk, hogy jelenleg 18-szor annyian érdeklődnek parfümök, mint ékszerek iránt, de DVD-t csak másfélszer annyi ember keresett neten, mint könyvet. Ha nem vagyunk biztosak családtagunk zenei ízlésében, csak azt tudjuk, szereti a rockzenét, a zenekarok népszerűségét összehasonlítva képet kaphatunk arról is, melyik együttes népszerűbb - legalábbis ami a keresési trendeket illeti. A szolgáltatás 2004-től kezdve tárolja a keresőbe írt kulcsszavakat, ezek alapján állítja össze a pillanat tört része alatt a statisztikát.
Az sem baj, ha nem beszélsz angolul, az idei karácsonyra a Google készített egy magyar nyelvű, bár szűkített lehetőségekkel bíró oldalt. A trendek figyelése nem csak arra jó, hogy el tudd dönteni, a nyakkendő vagy a zokni a jobb ajándék, hanem arra is, hogy egy adott terméknél melyik márka népszerűbb.