Nyakkendő vagy zokni? Netes segítség ajándékválasztáshoz

Vágólapra másolva!
Az ajándékok kiagyalásával töltött percek száma az ünnep közeledtével egyre nő. Ha még az ötlet sincs meg, vagy nem vagyunk biztosak benne, hogy mi a legjobb meglepetés, akkor itt a segítség. A Google cég Trends nevű alkalmazása már négy éve működik, de most felfedezhetjük magunknak újra a karácsony előtti tanácstalan időszakban. Segítségével egy pillanat alatt megtudjuk ugyanis, mások mit találnak jó ajándéknak. Idén karácsonytól már magyar nyelven is kereshetünk.
Vágólapra másolva!

A Google 2006 májusában mutatta be a Trends nevű szolgáltatását, amelyet túlnyomórészt marketing szempontú elemzésekre használnak. Idén karácsonykor viszont neked fog segíteni abban, hogy kiderítse, tippvadász sorstársaid - ötlet vagy konkrét termék után kutatva - mire keresnek a leggyakrabban.

A Google Trends használata nagyon egyszerű: csak be kell írni az összehasonlításra váró tippeket vesszővel elválasztva (pl. nyakkendő, zokni), és egy kattintás után a látványos grafikon már meg is mutatja neked az eredményt.

Egy próbát megér: kis kutakodás után például megtudtuk, hogy jelenleg 18-szor annyian érdeklődnek parfümök, mint ékszerek iránt, de DVD-t csak másfélszer annyi ember keresett neten, mint könyvet. Ha nem vagyunk biztosak családtagunk zenei ízlésében, csak azt tudjuk, szereti a rockzenét, a zenekarok népszerűségét összehasonlítva képet kaphatunk arról is, melyik együttes népszerűbb - legalábbis ami a keresési trendeket illeti. A szolgáltatás 2004-től kezdve tárolja a keresőbe írt kulcsszavakat, ezek alapján állítja össze a pillanat tört része alatt a statisztikát.

Az sem baj, ha nem beszélsz angolul, az idei karácsonyra a Google készített egy magyar nyelvű, bár szűkített lehetőségekkel bíró oldalt. A trendek figyelése nem csak arra jó, hogy el tudd dönteni, a nyakkendő vagy a zokni a jobb ajándék, hanem arra is, hogy egy adott terméknél melyik márka népszerűbb.