Mind a női magazinok, mind a napilapok egy része, mind az ingyenes újságok tele vannak hirdetésekkel. A hirdetések egy részéből azonban kizárólag a terméket ismerhetjük meg, az árát tudhatjuk meg és nagy betűkkel, kiemelve azt a telefonszámot, amin megrendelhetjük a terméket.
Emellett azonban arról semmit sem lehet tudni, hogy pontosan melyik vállalkozás hirdetését olvassuk, honnan fog érkezni a termék hozzánk, kinél tehetünk esetlegesen panaszt, ha hibás a termék, vagy kivel szemben, milyen címen gyakorolhatjuk indokolás nélküli elállási jogunkat.
Az információk hiánya komoly gondot jelent majd
Sajnos, ezen információk hiányát a megrendeléskor nem tartják fontosnak a fogyasztók. Csak a termék használatával elérhető, várható pozitív eredményekre figyelnek, legyen szó akár hallókészülékről, napszemüvegről, fogyasztó tablettáról, vagy egyéb termékekről.
Több esetben még csak számla sem szerepelt a megkapott csomagban, így azt sem tudta utóbb bizonyítani a fogyasztó, hogy mennyit fizetett a termékért, hiszen utánvétellel fizette, telefonon rendelte meg, így semmilyen írásos nyoma nem maradt a szerződéskötésnek.
Más esetekben a csomagban szerepelt egy tájékoztató, mely szerint, ha élni szeretne a fogyasztó az indokolás nélküli elállási joggal, akkor egy lengyelországi címre küldje vissza a terméket, és majd ezt követően fizetik vissza részére a vételárat.
A fogyasztók a termékeket azonban nem külföldről kapták, hanem egy magyar logisztikai cégtől, a hirdetésben sem utalt semmi arra, hogy külföldről érkezne a termék.
A visszaküldés aránytalan terhet jelent ebben az esetben, amiről előzetesen nem tudtak, és ráadásul sok esetben még ekkor sem kapták vissza sem a vételárat, sem a postaköltséget.
Akik pedig esetleg számlát is kaptak, abból kiderülhetett utóbb számukra, hogy egy tengerentúli cégtől vásároltak, akivel viszont csak postai úton tudnák esetleg felvenni a kapcsolatot amennyiben nyelvi korlátok nem merülnek fel, hiszen emailcím nem szerepel a céghez, a hirdetésben lévő telefonszámon pedig panaszt tenni nem lehet.
Ezért mindenképpen azt javasolják a fogyasztóknak, hogy újsághirdetés, internetes reklám esetén is mindig győződjenek meg arról, hogy ki értékesíti számukra a terméket, hogyan tudnak majd panaszt tenni, hogyan tudják gyakorolni indokolás nélküli elállási jogukat – tanácsolja végezetül a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.