Amikor nem tudjuk, hogy melyik vállalkozás hirdetését olvassuk

2019.09.19. 14:06

Nem fogynak azok a panaszok, melyek szerint a fogyasztók újsághirdetésben talált telefonszámon rendelnek meg termékeket, az átvételkor kifizetik, azonban utóbb meggondolják magukat. Nincs kihez fordulni azonban, nem tudják gyakorolni indokolás nélküli elállási jogukat, mert nem tudják, hogy pontosan kitől vásároltak – hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Mind a női magazinok, mind a napilapok egy része, mind az ingyenes újságok tele vannak hirdetésekkel. A hirdetések egy részéből azonban kizárólag a terméket ismerhetjük meg, az árát tudhatjuk meg és nagy betűkkel, kiemelve azt a telefonszámot, amin megrendelhetjük a terméket.

Emellett azonban arról semmit sem lehet tudni, hogy pontosan melyik vállalkozás hirdetését olvassuk, honnan fog érkezni a termék hozzánk, kinél tehetünk esetlegesen panaszt, ha hibás a termék, vagy kivel szemben, milyen címen gyakorolhatjuk indokolás nélküli elállási jogunkat.

Az információk hiánya komoly gondot jelent majd

Sajnos, ezen információk hiányát a megrendeléskor nem tartják fontosnak a fogyasztók. Csak a termék használatával elérhető, várható pozitív eredményekre figyelnek, legyen szó akár hallókészülékről, napszemüvegről, fogyasztó tablettáról, vagy egyéb termékekről.

Több esetben még csak számla sem szerepelt a megkapott csomagban, így azt sem tudta utóbb bizonyítani a fogyasztó, hogy mennyit fizetett a termékért, hiszen utánvétellel fizette, telefonon rendelte meg, így semmilyen írásos nyoma nem maradt a szerződéskötésnek.

Más esetekben a csomagban szerepelt egy tájékoztató, mely szerint, ha élni szeretne a fogyasztó az indokolás nélküli elállási joggal, akkor egy lengyelországi címre küldje vissza a terméket, és majd ezt követően fizetik vissza részére a vételárat.

A fogyasztók a termékeket azonban nem külföldről kapták, hanem egy magyar logisztikai cégtől, a hirdetésben sem utalt semmi arra, hogy külföldről érkezne a termék.

Forrás: Shutterstock

A visszaküldés aránytalan terhet jelent ebben az esetben, amiről előzetesen nem tudtak, és ráadásul sok esetben még ekkor sem kapták vissza sem a vételárat, sem a postaköltséget.

Akik pedig esetleg számlát is kaptak, abból kiderülhetett utóbb számukra, hogy egy tengerentúli cégtől vásároltak, akivel viszont csak postai úton tudnák esetleg felvenni a kapcsolatot amennyiben nyelvi korlátok nem merülnek fel, hiszen emailcím nem szerepel a céghez, a hirdetésben lévő telefonszámon pedig panaszt tenni nem lehet.

Ezért mindenképpen azt javasolják a fogyasztóknak, hogy újsághirdetés, internetes reklám esetén is mindig győződjenek meg arról, hogy ki értékesíti számukra a terméket, hogyan tudnak majd panaszt tenni, hogyan tudják gyakorolni indokolás nélküli elállási jogukat – tanácsolja végezetül a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.