Újgenerációs biztosítást mutattak be

Vágólapra másolva!
Az UNIQA Biztosító CHERRISK néven stratégiai jelentőségű modellt indít Magyarországon Budapest 2018. szeptember 14. – Közép-Európa egyik vezető biztosítójának hazai inkubátor programjaként indult a CHERRISK, amely egy sikeres hazai pilot időszakot követően a nemzetközi biztosítási szektort is átalakíthatja. Az UNIQA Biztosító legújabb, új generációs biztosítási modellje elsősorban az Y és Z generációs fiatalokat, illetve az innovatív megoldásokra nyitott X generáció tagjait célozza.
Vágólapra másolva!
Forrás: UNIQA

A magyar UNIQA Biztosító fejlesztésében megvalósuló innováció létrejötte stratégiai jelentőségű lehet, sikeres piaci fogadtatását követően ugyanis más európai országokra is kiterjesztik a modellt. Az anyavállalat ezért több mint 4 millió eurót fektetett egy budapesti innovációs cég a CherryHub Kft. megalapításába, hogy a CHERRISK modellt kidolgozzák. Az új modell ötlete 2014 tavaszán fogalmazódott meg, az induló csapat pedig 2016 szeptemberétől dolgozik aktívan a projekten. A nemzetközi szinten is innovatív biztosítási modell indulása mögött egy folyamatosan bővülő, most már több mint 60 fős csapat 24 hónapnyi munkája áll.

A felforgató koncepció kialakításában rendkívül fontos volt, hogy a csapat tagjainak jelentős része a biztosítói szektoron kívülről érkezzen, hiszen ez adta meg arra a lehetőséget, hogy a tradicionális modelleken túlmutató ötletek születhessenek. A heterogén munkaközösség újító gondolatai, valamint a professzionális biztosítói tapasztalattal rendelkező szakemberek által létrehozott koncepció egységesíti az insurtech vállalatok egyénekre szabott működését a tradicionális biztosítók mélyreható pénzügyi ismereteivel.

Kurtisz Krisztián Forrás: Nagyapati Istvan

A CHERRISK lakás-, casco-, baleset- vagy utasbiztosítások a minden eszközre optimalizált online felületen néhány adat megadásával egyszerűen megköthetők. Egy kár rendezése akár percek alatt is megtörténhet, a kérdéses eseteket pedig videóhíváson keresztül tisztázzák. A CHERRISK a technikai újítások mellett a biztosítás lényegét más irányból közelíti meg.

A korábban megszokott gyakorlat szerint a biztosítás elsősorban akkor kapott szerepet, ha már megtörtént a káresemény. A CHERRISK-nél az ügyfelek biztonságának megóvása a cél, a kármegelőzést játékos feladatok segítik. Ezzel a módszerrel nem csupán szórakoztatóvá válik a hasznos tudás elsajátítása, de még „cseresznyéket” is lehet gyűjteni, amik virtuális forintoknak felelnek meg a CHERRISK világában. A megszerzett cseresznyéket a biztosítási díj csökkentésére lehet fordítani, vagy olyan közösségi ügyeket lehet belőlük támogatni, amelyek a lokális közösségek biztonságosabb és boldogabb életéhez járulnak hozzá.

A CHERRISK több mint egy klasszikus biztosítás. Amellett, hogy felhasználóbarát felülete választ ad az elmúlt években jelentősen megváltozott ügyféligényekre, most minden eddiginél nagyobb bizalmat szavazunk a felhasználóknak. A veszélyközösség alapjaihoz térünk vissza, ahol gondoskodunk egymásról, és együtt igyekszünk csökkenteni a kockázatainkat. Jelenleg az UNIQA International fókusza is a Magyarországon futó pilot programon van, hiszen a következő 4-5 évben felméréseink szerint az ügyfeleink felét már az 1995 után születettek fogják kitenni. Ahhoz, hogy megszólítsuk őket, fokozott figyelmet kell fordítanunk az ő igényeikre. Büszkék vagyunk arra, hogy az UNIQA Group az UNIQA International-lel karöltve támogatja az ötletet és, hogy itt Magyarországon ezt megvalósíthattuk. Fontos kiemelni azt, hogy ez az ötlet nem csak azért valósulhatott meg mert a projektre egy rendkívül tehetséges és ambiciózus csapatot állítottunk össze, hanem azért is, mert az UNIQA Biztosító munkatársai is megértették a változó környezet igényeit és támogatták a CHERRISK indulását.” – nyilatkozta Kurtisz Krisztián, a CHERRISK megálmodója az UNIQA Biztosító vezérigazgatója.

Wolfgang Kindl Forrás: Nagyapati Istvan

Az UNIQA Group jelentős hangsúlyt fordít arra, hogy szolgáltatásaival megfeleljen a megváltozott ügyféligényeknek és elvárásoknak. Ezért is indította a közelmúltban 500 millió eurós digitális transzformációs és innovációs programját. Az innovációból az UNIQA International mindig is jelentős szerepet képviselt. Országaink között rendszeres a best-practice transzfer, így vezettük be több helyen is az adminisztrációban a robotizációt, amely például Horvátországból indult, vagy a tanácsadói hálózatunkban a biometrikus aláírást, amely pedig Csehországban és Szlovákiában volt először elérhető.

Magyarországra mindig is innovátorként tekintettünk. Az elmúlt években magyarországi leányvállalatunknál nem csak a pénzügyi mutatók, hanem az ügyfélkiszolgálás filozófiája is megváltozott. Így jutottunk oda, hogy a 2018-as évben eddig több mint 45000 ügyfélértékelés alapján ügyfeleink 4,2-re ítélik szolgáltatásunkat egy 5-ös skálán. Ezért is támogattuk a CHERRISK megvalósítását amikor Krisztián megkeresett minket vele. Mi is izgalommal és büszkeséggel telve várjuk az indulást követő eredményeket. Amennyiben sikeres a modell, támogatni fogjuk, hogy minél több ügyfélhez más országokban is eljusson a CHERRISK modell.” – tette hozzá a projekt nemzetközi szponzora, Wolfgang Kindl, az UNIQA International AG vezérigazgatója.