A napokban szembesültek a XIII. kerületi Újlipótváros lakói azzal a helyzettel, hogy rengeteg helyre kerékpáros sávokat és kerékpáros nyomokat festettek fel Karácsonyék. A felháborodás nem azért tört ki, mert közúti jelekkel segítik a biciklisek haladását, hanem azért, mert
ezeket rengeteg egyirányú utcába festették fel, szembe az autóforgalommal. Az autósok kiakadtak, de sok kerékpáros is a fejét fogja az életveszélyes "fejlesztés" miatt.
A Metropol szerint a helyzet a szokásos: koncepció nincs, csak ötletelés és egy vödör sárga festék, aztán a forgalommal lesz, ami lesz.... – így "fejleszt" várost Karácsony Gergely, miközben 5 éve semmilyen igazi új beruházás nem történik Budapesten.
A portál emlékeztet rá, hogy a KRESZ néhány éve lehetőséget ad arra, hogy az egyirányú utcát kétirányúsítsák a biciklisek számára, de azt csak ott érdemes megcsinálni, ahol a forgalmi viszonyok megengedik. Például elég széles az utca hozzá, vagy olyan jelentős a bicikliforgalom és alacsony az autós, hogy a kétirányúság nem vezet konfliktushoz, esetleg balesethez a biciklisek és autósok között. Itt szóba se jönnek ilyen szempontok.
A főként a Visegrádi utcát és a Váci út mellékutcáit érintő kétirányúsítások kapcsán majd két tucat utcában fordították szembe a bicikliforgalmat az autósokkal.
A jelentős forgalmú Angyalföldi utcában és a Visegrádi utca teljes hosszában kétirányú kerékpárutakat alakítottak ki. Emellett az Ipoly utca is hasonló módon lett kétirányúsítva, mint például a Csata, Huba, Botond, Alig, Röntgen, Thurzó, Herzen, Bessenyei utcák szakaszai, valamint a Szent István park szervizútjain is szembe fordították a bicikliseket az autóforgalommal.
A Metropol összeállítása alapján ezek a fejlesztések záró akkordjai voltak a botrányok sorozatát kiváltó VEKOP-os támogatásból megvalósult programnak, aminek keretében több mint 8 milliárdot fordított a főváros baloldali vezetése kerékpáros ,,fejlesztésekre". Ennek közel egymilliárdos eleme volt a „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest II., III. és XIII. kerületében" című projekt.
Az uniós fejlesztést Karácsony Gergelyék a főváros és a BKK között megvalósuló konzorcium keretében használták fel botrányosan, hiszen ennek keretében csinálták például a Flórián tér kerékpársávját, vagy festettek szintén kerékpársávot a forgalmas Árpád fejedelem útja mindkét oldalára, úgy hogy az úttól pár méterre egy biztonságos kerékpárút van. A fejlesztések célja eredetileg ,,a forgalombiztonság növelés megteremtése" lett volna a megvalósuló bicikliutakkal, sávokkal és jelekkel, de a szakmaiatlan fejlesztés sokkal inkább fokozta a balesetveszélyt.
A megkérdezett helyiek közül mindenki helyteleníti az új biciklis fejlesztést. A legtöbben amellett, hogy szakmaiatlannak tartják, a balesetek veszélyére is felhívták a figyelmet.
Engem az zavar, hogy amit eddig azt hittem, hogy egyirányú, ott megjelenik egy bringás. Miért kell, én azt nem engedném meg, úgyis olyan szörnyen közlekednek.
– mondta a lapnak Júlia.
Hát egy hülyeség, ennyi. Itt nemrégen lett különben felfestve egy-két hete ez is, aztán mentek arra tovább.
– fejezte ki felháborodását Ferenc, aki maga is sokat biciklizik. Szerinte
aki komolyan veszi ezeket a jelöléseket, és ott biciklizik szembe az autós forgalommal, azt könnyen elüthetik.
Összességében pedig teljesen értelmetlennek tartja az egész munkát.
A teljes írást ITT olvashatják.