Őrsi Gergely hallgat arról, mióta ismeri a rács mögé került számlagyárost

ÖRSI Gergely
Budapest, 2020. február 7. Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere az Ostrom 75 című kiállítás sajtótájékoztatóján az I. kerületi városházán 2020. február 7-én. Közös kiállítással emlékezik Budapest 1944-es ostromára az I., a II. és a XII. kerület önkormányzata. A tárlat február 8-tól 11-ig öt helyszínén, a Kapisztrán téren, az Ördögárok mellett az Akadémia Parknál, a Széll Kálmán téren, a Széna téren és a Városmajorban nyolcvan fényképen mutatja be az ostrom napjait. MTI/Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Őrsi Gergely MSZP-s polgármester közösen mutatott be egy járműflottát az Amnesty-vezér csalással gyanúsított testvérével. A II. kerületi városvezető azonban hallgat a Vig Mórral való szívélyes kapcsolatáról.
Vágólapra másolva!

Az ország legnagyobb futárflottája a II. kerületben csak elektromos járművel kézbesít - dicsekedett büszkén közösségi oldalán, illetve a városrész lapjában Őrsi Gergely MSZP-s polgármester. A beszámoló szerint első körben 25 elektromos autó állt szolgálatba, melyek „károsanyagkibocsátás-mentesen juttatják célba a kerületbe érkező csomagokat". A tavaly februári bejelentés most azért lehet érdekes, mert azóta tudjuk, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, azaz a NAV nyomozói hatalmas méreteket öltő számlagyár működtetőjére, egy praxisától eltiltott ügyvédre is lecsaptak a napokban. Róla pedig kiderült: ő nem más, mint Vig Mór, az Amnesty International Magyarország igazgatójának, Vig Dávidnak a testvére.

Az üggyel kapcsolatban a Mandiner az önkormányzathoz fordult. Kíváncsiak voltak arra, milyen módon választották ki a praxisától eltiltott ügyvéd cégét, volt-e esetleg közbeszerzés, netalántán valaki „ajánlotta” a megállapodást a kerület felé. Azt is szerették volna megtudni, fizetett-e a városrész a vállalkozásnak, illetve hogy milyen ismeretség fűzi egymáshoz a cégvezetőt és a polgármestert, volt-e ennek köze ahhoz, hogy a kerület megállapodást kötött a flottakezelővel.

Őrsi Gergely Forrás: MTI/Illyés Tibor

A válaszból kiderült, a beszámolókban szereplő közös bemutatót követően

a flottakezelő végül elállt a lehetőségtől, hogy bizonyos szállítóautók hozzáférjenek a kerületi fenntartású töltőkhöz,

így nem volt szükség együttműködési megállapodás megkötésére. Az önkormányzat nem is fizetett semmit a cégnek.

Arra azonban nem kaptak választ, hogyan került a cég az önkormányzat látókörébe, pláne nem arra, milyen ismeretség fűzi egymáshoz a számlagyár működtetése miatt lekapcsolt cégvezetőt és a polgármestert, volt-e ennek köze ahhoz, hogy a kerület megállapodást kötött a flottakezelővel.