Karácsonyék Fülöp-szigeteki, és a baloldali közlekedéshez szokott indonéz sofőröket toboroznak a budapesti sofőrhiány miatt

buszsofőr
Vágólapra másolva!
Miközben a baloldal vendégmunkásokkal ijeszteget, a budapesti buszok egyharmadát járató ArrivaBus Kft. indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz - írja a Metropol. A portál felteszi a kérdést, hogy hogyan fognak ők kommunikálni az utasokkal, ha helyzet van? Hozzáteszik: Indonéziában ráadásul baloldali közlekedés van. Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál, és megint másra mutogat: szerinte nem helyes külföldieket alkalmazni, és nem is ők csinálják – csak éppen a BKV legnagyobb szolgáltatója.
Vágólapra másolva!

A napokban robbantotta ki a baloldali Népszava a botrányt, hogy miközben a baloldal és Karácsony Gergely a vendégmunkások rémével fenyeget, a BKV legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. már képezi a fővárosba az indonéziai és Fülöp-szigeteki buszsofőröket.

„Novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatáshoz. A járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik. Már folyik a munkavállalók képzése, az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz – hangzott el a BKV múlt heti igazgatósági ülésén" – írja a baloldali lap.

Komoly sofőrhiány van

A Metropol összefoglalója szerint az ArrivaBus a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 buszt üzemeltet. A cég vezetője megerősítette, hogy

az ázsiai sofőrök alkalmazása a fővárosi sofőrhiány enyhítésének része, és ez szerves része a cég toborzóstratégiájának.

Az ArrivaBus tavaly két fővárosi tendert nyert meg, amelynek eredményeként hosszú időn át fogja ellátni a budapesti közforgalmú autóbuszvonalakat.

A cég már jelenleg is alkalmaz külföldi buszvezetőket, egészen pontosan a sofőrállomány 5 százaléka most is külföldi.

Fotó: Koncz Márton - Origo

Indonéziában baloldali a közlekedés és egészen más a vezetői kultúra

Az indonéz munkavállalók esetében még az is probléma lehet, hogy ők a hazájukban a baloldali menetirány szerinti közlekedésben szocializálódtak, jobboldali kormányzású gépjárművekben.

Hogy mennyire nehéz átszokni az ellenkező oldali közlekedésre, mennyire nehéz ez a kiképzés, arról egy Magyarországról Londonba költöző buszsofőr a következőt írta:

Ráadásul, aki járt Ázsiának azon a részén, az tudhatja, hogy ott egészen más a vezetési kultúra, innen nézve ott teljes káosznak tűnik a közlekedés. A szabályokat egyáltalán nem tartják be, a forgalmi jelek és lámpák csak amolyan jelzésértékűek.

Indonéziában egyébként lakosságarányosan kétszer annyi a halálos baleset, mint Magyarországon, és hogy mennyire más a vezetési kultúra,

arról például ez a blog is ír:

Tehát teljesen más vezetési kultúrán felnőtt, jobb kormányos buszokhoz és baloldali közlekedéshez szokott, magyarul nem beszélő emberek vezetik majd a budapesti buszokat.

Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál

A Metropol szerint miután a baloldal folyamatosan a vendégmunkásokkal riogat, Karácsony Gergely is úgy látta, hogy kénytelen kitenni egy posztot, amiben leírta, hogy nem támogatja a külföldi dolgozók beengedését. Mint írja:

Fotó: Csudai Sándor - Origo

De a viselkedése a szokásos módon álságos: közzétesz egy hangzatos nyilatkozatot, de azt eközben elnézi, hogy a budapesti buszos tömegközlekedés egyharmadát adó cég viszont indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz. A kettős játékot posztjában a főpolgármester maga is elismeri:

Eddig nem ellenőrizték a külföldi buszsofőröket?

- teszi fel a kérdéseket a portál. Hozzáteszik: a kormány eközben dolgozik egy olyan törvényjavaslaton, ami a vendégmunkát szigorú törvényi keretek közé tudja szorítani. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleményben tájékoztatott a munkáról: