Totális káosz: a tömegközlekedésben is fennakadást okoznak a gerikarók

csúcsforgalom, dugó, kerékpársáv, biciklisáv, sáv, kerékpár, Üllői út, Nagykörút, terelés, Budapest, sávlezárás, forgalom, korlátozás, délután
Vágólapra másolva!
Az elkerített, pollerekkel védett Üllői úti biciklisávok miatt kialakult dugóban araszol a 100E reptéri expressz járat, ezzel jelentős csúszással érkezve az utasokkal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Ha ez nem lenne elég, immár 2200 forintot kell fizetni a repülőtéri expressz vonaljegyért; a járat közvetlen kapcsolatot létesít a belváros és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között - írja a Magyar Nemzet. Hozzáteszik: még 2017-ben Tarlós István főpolgármestersége alatt azért indították el a járatot, hogy Budapest szívéből olcsón, gyorsan és átszállás nélkül elérhető legyen a nagy forgalmat bonyolító repülőtér. Az új városvezetés a kezdetekhez képest több mint duplájára emelte a díjat, ráadásul a menetidő is növekedett a biciklisávok miatt kialakult budapesti dugóban.
Vágólapra másolva!

– írta egy felháborodott helyi lakos az egyik közösségi csoportban, és mellé egy képet is mellékelt a Baross utcából, amit a Magyar Nemzet szúrt ki. Mint ismert, amióta az M3-as metrópótlás befejeződött, a főváros megszüntette az Üllői úti buszsávot, majd műanyag, balesetveszélyes pollerekkel elválasztott kerékpársávot alakított ki a helyén.

Az átgondolatlanul kihelyezett karók miatt a mentők, a taxik, és mint kiderült, a repülőtéri busz sem nem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt forgalmas úton, még a nyári időszakban sem.

A reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, az Üllői úti csúcsban majd' egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok. Ezt felismerte a Budapest Közlekedési Központ, majd beismerésként ideiglenesen, ad hoc megoldásként átrajzolta a busz útvonalát, hogy kikerülje az Üllői úti káoszt.

A reptéri járatok csúcsidőben az Elnök utca–Diószegi Sámuel utca–Baross utca útvonalon kerülik az Üllői út Népliget és a Kálvin tér közti szakaszát. Megjegyzendő: az új vonal hosszabb, több időt vesz igénybe és a fent említett útszakaszon is alakulnak ki torlódások, ami az iskolakezdéssel csak súlyosbodni fog.

Új biciklisáv az Üllői úton Fotó: Csudai Sándor - Origo

Karácsony embere szerint a biciklisávot támadják

– reagált közösségi oldalán Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu. Mint emlékeztetett: az elmúlt években a metrópótlás pozitív mellékhatása volt, hogy a pótlóbuszok mellett a 100E buszok is használhatták a buszsávokat az Üllői úton. A metrópótlás végével azonban a buszsávok megszűntek, és az ország legforgalmasabb vasútvonala, az M3-as metró felett érdemben fel sem merült, hogy megmaradjon a buszsáv egy repülőtéri exkluzív járat kedvéért.

A kabinetfőnök mentegetőzések közepette ugyanakkor elismerte: az Üllői úti buszsávok megszüntetése után az ott közlekedő 100E buszok közlekedése óhatatlanul kiszámíthatatlanabbá válik. Balogh úgy gondolja, ha nem lennének védett biciklisávok, akkor az autók között állnának a buszok torlódás esetén.

Balogh szerint ebben az esetben a biciklisek se tudnának biztonságosan haladni, majd kitért arra is: a BKK munkatársai annak érdekében, hogy a reptérről érkezők ne szenvedjenek jelentős hátrányt, alternatív útvonalat dolgoztak ki. A Baross utcai buszsáv használatával a buszok kikerülik az érintett szakaszt, miközben megállót nem kell kihagyniuk. A BKK számai szerint ezzel jó esetben csupán két perccel növekszik a menetidő a normális úthoz képest, ami 34/36 perc esetében nem olyan jelentős különbség.

A Magyar Nemzet több cikkben beszámolt az Üllői útra telepített balesetveszélyes műanyag pollerekről. Mint írták: Karácsony Gergely főpolgármester azon újabb lépése, hogy a Váci és az Üllői út kerékpársávjai mellé szakszerűtlenül karókat helyezett ki, veszélyes, dugókat okozva, akadályozva a betegellátást és a rendvédelmi szerveket. A biciklisáv mintegy 3,5 métert vesz el az Üllői útból, ám az elválasztó pollerek nem nyújtanak megfelelő védelmet a biciklisek számára. A környéken rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, most a zöld gerikarók miatt azonban sokkal nehezebb lesz az életmentés.

A karók ellen felszólaltak a taxisok, és az Országos Mentőszolgálat is vitába keveredett a fővárossal; egyelőre a vitás kérdést még nem sikerült rendezni, csupán Balogh Samu mérőszalaggal a kezében bizonygatta: szerinte elfér a mentő is.

A repülőtéri busz Forrás: BKK.hu

Régóta szúrja Karácsonyék szemét a közvetlen reptéri buszjárat

Jelentősen megkönnyítette a főváros a repülővel Budapestre érkezők bejutását a városba még 2017-ben, Tarlós István főpolgármestersége alatt.

Akkoriban mindössze 900 forintot kért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a reptéri expresszre szóló vonaljegyért.

A közvetlen 100E jelzésű buszjárat a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között közlekedik; régi kellemetlenséget oldott meg az új járat, hiszen a városból tömegközlekedéssel körülményes volt a kijutás a csomagokkal metrózásra és átszállásra kényszerített utasoknak. Az utóbbi években a metrópótlás miatt sok kellemetlenségtől óvta meg a repülőtérre igyekvőket, turistákat, hazatérőket.

2017-ben a budapesti vizes vb-re készülve indították el az olcsó és gyors járatot, azóta számos sportesemény vendégeinek okozott könnyebbséget. A ma induló atlétikai világbankokságra érkező szurkolóknak már emelt jegyárat kell fizetni, 2200 forintot.

Mint a Magyar Nemzet megírta: az Üllői úti dugók miatt a BKK eltérített, hosszabb útvonalra terelte a járatot, hogy a félórás csúszás helyett mindössze öt-tíz perccel növekedjen „csak" a menetidő. A főpolgármester kabinetfőnöke pedig posztjában arra tett utalást, hogy a baloldali városvezetéstől nem sok jóra számíthat a szerinte elsősorban turisták által használt reptéri járat a jövőben sem.