Miközben Karácsony Gergely a csődre panaszkodik, több mint 200 milliárd forintot örökölt a Tarlós vezette fővárostól, amit mára sikerült 90 milliárd mínuszba átfordítania.
Tanácsadókra, illetve a fizetésemelésekre, prémiumokra azért jutott mind a Fővárosi Önkormányzatban, mind az önkormányzati cégekben. Ezt valamennyi önkormányzati cégben tendenciaként volt megfigyelhető.
Hogy még mire jutott pénz? Hát kerékpárutakra. Karácsony Gergely most épp azzal okozott közfelháborodást, hogy az Üllői és Váci úton, a korábbi buszsávokban zöld karókkal (szaknevén: pollerrel) szegélyezett kerékpárutat hozott létre, kizárva onnan teljesen az autós forgalom lehetőségét is.
A felháborodás oka, hogy teljesen kihasználatlan bicikliutak miatt van megint dugó Budapest belvárosában. A vezess.hu számítása szerint
1000 autóra mindössze 8 biciklis jut a Váci úton, 12 az Üllői úton. Ráadásul az Országos Mentőszolgálat arról számolt be korábban, hogy a karók miatt nem tudják használni a buszsávot, ami időveszteséget okoz, és ez akár emberéletekbe is kerülhet.
A projekt a főváros közösségi költségvetése keretében került finanszírozásra, derült ki a megvalósításról szóló cikkből. Az pedig külön érdekes, hogy pontosan ki lehetett a kezdeményező, aki ezzel az ötlettel állt elő a főváros részére, mindenesetre az érdekes, hogy Karácsony kabinetfőnöke, Balogh Samu még a mentősökkel is vitatkozva bizonygatta a karók létjogosultságát, és igyekezett megmagyarázni, hogy miért nem kérdezték meg előzetesen az OMSZ véleményét a karókról.
A kezdeményező személyét azonban nem tudjuk meg, mivel a mostani közösségi költségvetési turnusban már nem árulják el, hogy ki volt a kezdeményező. Csak annyit tudunk, hogy elvileg 15.002-en szavaztak a projektre.
Az előterjesztésből az is kiderült, hogy a bicikliutak 133 millió forintba kerültek. A karós fejlesztés pedig nem csak a Váci és Üllői úton valósul meg, de
a terv szerint Erzsébet körúton, a Teréz körúton, Ferenc körúton, a József körúton, a Bartók Béla úton, a Baross utcában, a Hungária körúton, a Kerepesi úton, az Irinyi József utcában, az Andrássy úton, a Bajcsy Zsilinszky úton, a Bajza utcában és a Kassák Lajos utcában is hasonlóra lehet számítani.
Ha ez nem lenne elég, nézegetve a fővárosi cégek aktuális közbeszerzéseit, hamar rátalálhatunk, hogy további brutális nagy összeget szán a főváros bicikliutak fejlesztésére.
A BKK Zrt. július legvégén tette közzé azt a hirdetményt, melyből megtudhatjuk, hogy kihirdették „Közbringa infrastrukt. fejl. a III., XIII. ker-ben" projekt győzteseit.
A főváros részéről erre szánt összeg több mint 1,6 milliárd forint. Ebben pedig olyan fejlesztések vannak, mint például bringasztráda a Lehel tér és a Dózsa György út között, vagy az Árpád fejedelem útján, Flórián téren, Szépvölgyi úton és a Vörösvári úton. De kerékpárút kerül kijelölésre a Hélia szállónál és a Szent István parknál is.
Reméljük ezúttal az OMSZ-t is megkérdezik, mielőtt a kivitelezés lezajlana.