A csődben lévő Budapest több tízmilliót költött értelmetlen biciklisávokra

csúcsforgalom, dugó, kerékpársáv, biciklisáv, sáv, kerékpár, Üllői út, Nagykörút, terelés, Budapest, sávlezárás, forgalom, korlátozás, délután
Vágólapra másolva!
Budapest a csőd szélén táncol, de a városvezetés nem sajnálja a pénzt a védett kerékpársávokra. Az Üllői és a Váci úti műanyag oszlopos megoldást eddig is számos kritika érte, most pedig már azt is lehet tudni, hogy méregdrága volt - irta a Világgazdaság. 
Vágólapra másolva!

Mintegy százmillió forintból jött lére Budapesten az Üllői és a Váci úti védett kerékpársáv – ez derült ki a Budapest Közút Világgazdaságnak küldött tájékoztatásából. A válaszban kitértek rá, hogy a Váci úton mindkét irányban kialakított, körülbelül két kilométeres szakasz költsége 26 millió forint volt. Ez tartalmazza

  • az útépítést,
  • a forgalomtechnikai kialakítást,
  • a piros burkolatfestést
  • és a műanyag oszlopokat, az úgynevezett elhajló pollereket is.
  • Az Üllői úton szintén mindkét irányban létesült kerékpársáv, ám ez már összesen öt kilométer hosszan

Ennek bekerülése már 70 millió forintra rúgott,

amely szintén magában foglalja a fenti tételeket, tehát az útépítést, a forgalomtechnika kialakítását, a piros burkolatfestést és az elhajló pollereket.

Hatalmas összegbe kerültek a teljes értelmetlen biiklisávok Fotó: Csudai Sándor - Origo

Tehát a Váci úton és az Üllői úton életre hívott védett kerékpársávok

összesen 96 millió forintot emésztettek fel.

Valószínűleg a Budapest Közút is érzékelhette, hogy a csaknem százmilliós költés méregdrágának tűnhet néhány kilométernyi bringaútért, ezért kiemelték, hogy ennek a kiadásnak

egy jelentős része akkor is megtörtént volna, ha nem kerékpársávot létesítenek ezeken az útszakaszokon.

Hogy ez alatt pontosan mit értett a fővárosi cég, és hogy milyen költésekre került volna sor a biciklisáv nélkül is, az már nem derült ki. Az viszont igen, hogy az Üllői úton még nem is értek a végére a munkálatoknak. A biztonságos kerékpársáv felfestései, a táblázása, a piros burkolatfestés és pollerek kihelyezése elkészült, csakhogy az érintett szakaszon a gyalogos-átkelőhelyek burkolatjeleinek felújítása még van hátra.

Hatalmas felháborodás

A kiskörúti, meglehetősen szellősen használt biciklisáv az autósok dolgát nehezíti meg. Az Üllői és a Váci úton felállított polleres megoldás pedig a mentősöknél és a taxisoknál is kiverte a biztosítékot. Sőt, először fordult elő, hogy a fővárosi várostervezés a közösségi közlekedés kárára bővítette – a már meglévő buszsáv helyén hozott létre védett bringautat – a kerékpáros úthálózatot. Ez a közlekedésszakma rosszallását is kiváltotta.