Vissza az örök nyárba
– dicsekedett közösségi médiás posztjában november közepén Gurzó Ákos, amikor
Dubajból, az Egyesült Arab Emírségek ikonikus, luxusáról ismert városából jelentkezett be. A kép egy medencés luxushotelben készülhetett.
Egy nappal később ugyanonnan („For popular demand", vagyis „közkívánatra") kísérőszöveggel posztolt.
A képen egy koktél (talán mojito), a háttérben pedig a Burj Kalifa.
Érdekesség, hogy Márki-Zay Péter legutóbb arról beszélt, hogy szerinte
azért lenne jó a kórházak eladása, mert a magánegészségügyben akár „fűszoknyás lányok" is felszolgálhatják a mojitót.
Szóóó örökké nyár
– néhány héttel később, már decemberben, a floridai Ocean Ridge nevű üdülőhelyről jelentkezett be, ezúttal is egy koktél kíséretében.
Egy héttel később pedig a Dominikai Köztársaságból, Puerto Platából posztolt, a medence, a koktél és az „örökké nyár" felirat itt sem maradt el.
Szilveszterre Gurzó visszatért Floridába,
az állam déli részén lévő szigetek közül Key Largót választotta, a szokásos koktél és medence szinte már kötelező elem.
A bejegyzésből
nemcsak az derült ki, hogy a baloldali kommunikációs vezető innen csodálta meg „az év utolsó naplementéjét", hanem az is, hogy melyik luxushotelben pihente ki 2021 fáradalmait.
A Playa Largo Resort & Spa, – mely magát „Florida Keys gyöngyszemének" nevezi – közvetlen az óceán partján helyezkedik el, mindössze egyórás autóútra Miamitól. A hotel bemutatkozó leírása szerint a kényelem oázisa, ahol 177 luxusszoba, luxuslakosztály és bungaló, valamint egy tengerparti ház közül választhatnak szálláshelyet a vendégek.
Azt nem tudja a Híradó, hogy Márki-Zay Péter kommunikációs vezetőjének melyikre esett a választása, de annyi bizonyos, hogy
egy kétszemélyes szoba ára éjszakánként 200 ezer és negyedmillió forintnyi dollár között mozog.
Erre jön rá a napi körülbelül tizenötezer forintnyi „idegenforgalmi adó", amiért wifi, napozóágy és biciklikölcsönzés is járt.
De kicsoda ez a titokzatos kommunikációs vezető, aki nemrég körbeutazta a világ kedvelt luxusnyaralóhelyeit? Gurzó Ákos akkor került a figyelem középpontjába, amikor Márki-Zay Péter „megnyerte" a Gyurcsány-show-t, amelynek keretén belül Gyurcsány Ferenc kiválasztotta a baloldal miniszterelnök-jelöltjét.
Akkor több baloldali lapnak is nyilatkozott, így kiderült, hogy sokáig újságíróként dolgozott, majd marketingszakember lett, nemrég tért haza Amerikából, hogy segítsen Márki-Zaynak.
Gurzó Márki-Zay egyik legfontosabb háttérembere, ezt jól jelzi, hogy győzelmi beszédekor elsőként hívta fel maga mellé a színpadra, és elárulta, hogy a kampánya jelmondata, vagy éppen a folyamatosan hordott kék szalag is Gurzó ötlete volt – írta a vele készült portréinterjúban a Népszava. A régi indexesek új blogja, a Telex pedig (egy másik blogra, a Soros által pénzelt 444-re hivatkozva) azt írta, hogy
Márki-Zay szervezete, a Mindenki Magyarországért Mozgalom kereste meg Gurzót, „látva, hogy otthonosan mozog az amerikai politikában".
Vona Gábor, a Jobbik korábbi elnöke szerint pedig Gurzót sokan Márki-Zay „eddigi sikereinek motorjaként tartják számon".
Az utóbbi időben
Márki-Zay Péter a fent idézett mojitós nyilatkozata mellett újévi beszédében megsértette az időseket, máskor pedig az újságírók elől kellett menekítenie sajtófőnökének, nehogy válaszoljon a kínos kérdésekre.
Gurzó egy friss poszt szerint az új évet már ismét Európában töltötte, bejegyzése szerint Zürichből repült Budapestre, „vissza a munkába". Feltehetően itt szállhatott át, hogy valamelyik korábbi luxusnyaralás helyszínéről Budapest felé vegye az irányt.