Bajnai Gordon személyesen irányított az Indexnél, erről az Index egykori, a 444 jelenlegi újságírója beszélt

2020.07.02. 13:23

Bajnai Gordon feladata volt a Wallisnél, hogy az Indexszel foglalkozzon - mindezt Szily László, az Index volt munkatársa árulta el egy beszélgetésben. Természetesen az egykori Index-újságíró nem véletlenül kotyogta el. Jelenleg Soros blogja, a 444 (és egy szintén egykori indexes, Uj Péter) alkalmazottja. Nehéz lenne azt állítani, hogy kedvelik egykori munkahelyüket, ráadásul üzleti ellenfelük is, hiszen mind az Index, mind a 444 a baloldali olvasókhoz próbál eljutni. A 444 ma egyébként arról közölt cikket, hogy az Index hazudott, amikor azt állította, hogy nem Simicska Lajosé az újság. A régi és új indexesek háborújának bájos része, hogy a régi indexes (444) úgy árul el rendkívül kínos dolgokat az Indexről, hogy közben úgy tesz, mintha aggódna a mai Indexért. Holott egyértelmű a cél: a Soros-blog a nagy testvér ellen harcol - az olvasókért, és legfőképpen a pénzéért.

Tehát volt olyan tulajdonosa, amikor én odakerültem, a Wallis, akit ebben a leegyszerűsítő felsorolásban komcsiztak, ugye. Abban az időben a vezérigazgató Bajnai Gordon volt személyesen, és amennyire én újságíróként (nem menedzserként) tudom, a Wallis-csoporton belül az ő reszortja volt kb. az Indexszel való foglalkozás 

- árulta el Szily László abban a beszélgetésben, amit Gerényi Gáborral folytatott az Indexről a Reaktoron. 

Bajnai Gordon 2009-2010-ben volt az ország baloldali miniszterelnöke. Nevéhez köthető az elmúlt 20 év legnagyobb megszorítása. 

Szily tehát (nyilvánvalóan tudatosan) leleplezte saját volt munkahelyét azzal, hogy elismerte, a baloldali Bajnai irányított, amíg a Wallisnak volt befolyása az Index felett. Természetesen senki nem gondolta eddig sem, hogy az Index nem a baloldal médiuma - nézzük csak a baloldali kamuvideó gátlástalan propagálását -, de az az állítás, hogy Bajnai Gordon foglalkozott az Indexszel, elég sajátos bizonyíték, mennyire volt mindig is "függetlenobjektív" az Index. Semennyire. 

Bajnai Gordon feladata volt, hogy személyesen foglalkozzon az IndexszelFotó: Tuba Zoltán - Origo

Tudatosan lebuktatta az Indexet a "blogminiszter"

Ez a megjegyzése Szilynek azért is érdekes, mivel éppen arról vitázott Gerényivel, hogy ki milyen befolyást gyakorolt az Indexre. Persze később - álságosan - megpróbálta Szily elmagyarázni, hogy miért is független az Index. Azt mondta, hogy nyilván valamilyen szinten egyéni befolyást elképzelhető, hogy tudott gyakorolni, de összességében nem tudott befolyást gyakorolni. 

Teljesen világos. Mint ismert, a magát "blogminiszternek" hívató Szily és főnöke, Uj Péter 444-főszerkesztő aggódást színlelve próbál minél többet ártani az Indexnek. Azon kívül, hogy ennek lehetnek érzelmi okai (nem kedvelik egykori munkahelyüket), de elsősorban - persze - pénzről van szó. Az sem véletlen, hogy ma a 444 arról ír, hogy az Index nem mondott igazat Simicska Lajossal kapcsolatban. Persze, hogy tulajdonos volt. Az Origo erről többször írt, a baloldal mindig tagadta, Soros blogja most elismerte.

Egymással vitáznak

Ahogy tegnap megírtuk, egymással vitázott két régi indexes, Gerényi Gábor és Szily László a Reaktoron. És mint arról korábban beszámoltunk, belháború tört ki az Indexben a régiek és az újak között, miután a tulajdonos a súlyosan veszteséges és pazarlóan működő lap racionalizálásra dolgoztatott ki tervet az Index egyik alapítójával. Ennek eredményeként lemondott az újakat képviselő Pusztay András vezérigazgató, majd a helyére érkezett új vezérigazgató is, az Indexet tulajdonló kuratórium elnökének, Bodolai László ügyvédnek a közeli barátja. A helyzet az Indexen belül annyira eldurvult, hogy a régi indexesek táborához tartozó, mindig és mindenkit kiszolgáló 

Bodolai már csak közleményekben kommunikál saját beosztottaival: Ződi Zsolt lemondását ugyanabban a közleményben és ugyanakkor jelentette be a lap munkatársainak, mint amikor azt kiküldte a sajtónak. Ahogy írtuk: nyilvánvaló, hogy nem bízott meg saját beosztottaiban, attól félt, hogy még azelőtt kiszivárogtatják az új indexesekkel együtt mozgó 24-nek vagy hvg-nek a hírt, mielőtt ő közzétenné. Vagy megírná - másképp - a régi indexeseket képviselő 444.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK