Így hazudott a baloldali média a koronavírus-törvényről

2020.05.26. 11:57

Manipulatív szalagcímek, hazugságokkal teli írások - így nézett ki a hazai baloldali média működése az elmúlt két hónapban. A hvg-től a Magyar Narancson át a 444-ig mindennel megpróbálkoztak azért, hogy a nemzetközi közvélemény torz képet kapjon Magyarországról, és a magyar parlament által elfogadott koronavírus-törvényről. Ahogy a baloldali politikusok, ők sem kértek bocsánatot a hazugságokért.

Bár a kormány korábban többször egyértelművé tette, hogy amint a járványügyi helyzet megengedi, visszaadja a koronavírus-törvénnyel ráruházott különleges felhatalmazást, a baloldalt ez nem érdekelte, és a brüsszeli elittel versenyben diktatúrázta Magyarországot.A kommunikációs-politikai hadjáratban jelentős szerepet vállalt a magyar baloldali média, tudatosan torz képet festve "a magyarországi helyzetről" a nemzetközi közvélemény előtt. Mint ismert, a kormány bejelentette, hogy május végén visszaadja a veszélyhelyzeti felhatalmazást. A bocsánatkérés nemcsak a baloldali politikusoktól, hanem propagandamédiájuktól is elmaradt.

Hvg

"Aki ezt megszavazza, az nem ellenzék, és arra nem szavazunk" - egy nappal a javaslat gyorsított eljárását tárgyaló parlamenti ülésnap előtt ezzel próbált irányt mutatni Szauer Péter hazugságokkal rendszeresen lebukó lapja. A cikkben nem kellett sokat olvasnia a baloldali szavazóknak az iránymutatásért: "A parlamentnek benyújtott törvényjavaslat értelmében holnap korlátlan hatalommal ruházzák fel a miniszterelnököt, és előre meg nem határozott időre bevezetik a rendeleti kormányzást, klasszikus kifejezéssel: a diktatúrát" - volt olvasható az írás első sorában.

A szerző azt is megmagyarázta, hogy a járvány elleni védekezést elősegítő javaslat megszavazásával miért lesz diktatúra Magyarországon. "Az így létrejövő berendezkedést nem azért hívjuk diktatúrának, mert orbánfóbiások lennénk, hanem azért, mert ez a hivatalos szótári elnevezése annak a rendszernek, amelyben a kormány a népszuverenitás legfőbb intézményétől (országgyűlés) függetlenül, az alkotmányos garanciák kiiktatásával hozhat a polgárok jogait korlátozó döntéseket" - írta, már ekkor sem zavartatva magát attól, hogy ez nem volt igaz.

Forrás: HVG

Nemcsak az egysíkú publicisztikák, hanem a hírcikkek is napi 24 órában terjesztették a baloldali propagandát:

  • Koronavírus-autokrácia lett Magyarország a The Washington Post szerzője szerint
  • Orbán Viktor felhatalmazási törvénye jobban visszaüthet, mint gondolta 
  • Tizenhárom EU-ország kéri a magyar felhatalmazási törvény vizsgálatát
  • Orbánnak üzent az amerikai külügy a felhatalmazási törvény miatt.

Index 

Még a jogszabálytervezet gyorsított eljárásrendben való tárgyalását megelőzően az Index felületet biztosított ahhoz, hogy a baloldal szellemi holdudvarához sorolható politikusok, közéleti szereplők és szervezetek forráskritika nélkül közölhessék véleményüket. Vagyis pártlappá vált az Index: többek között Hadházy Ákos, Fekete-Győr András és Soros szervezetei: az Amnesty International, a Helsinki Bizottság és a Társaság a Szabadságjogokért is propagandacikket publikálhatott.

A Momentum elnöke arról írt, hogy "a demokrácia nem lehet karanténban", a radikális baloldal vezérévé vált Hadházy "Az alkotmányos puccs nem állítja meg a járványt" című cikkében azt taglalta, hogy "a kormány jelenleg is visszaél egy különleges felhatalmazással, a fideszes polgármesterek meg a teljhatalmukkal" (mint kiderült, a valóságban Karácsony Gergely, Niedermüller Péter és a többi baloldali városvezető hozott egy személyben a koronavírus-járványhoz nem kapcsolódó döntéseket).

444

Az biztosra volt vehető, hogy a 444 ki fogja venni a részét a Magyarország ellen indított összehangolt, nemzetközi támadásból. Soros György blogja számtalan cikkben foglalkozott a koronavírus-törvénnyel, ezek mindegyike negatív kontextusban tálalta olvasóinak a koronavírus-törvény körüli történéseket. Jól példázza ezt az "Egy mondat arról, mi mindent vitt ma végbe Magyarország kormánya" című meglehetősen szűkszavú írás, amelyben az újság alkalmazottja azt írta, hogy a "hétfőn megszavazott felhatalmazási törvény miatt az elmúlt 24 órában is azzal volt tele a világsajtó, de még ez a népszerű amerikai tévéshow is, hogy Magyarországon megszűnt a demokrácia"

Forrás: 444

Címadásaik is erősen részrehajlóak voltak, azt sugallva, hogy itt létrejött a diktatúra. "Hatszor kérdezték meg Varga Judittól, hogy miért nincs határideje a kormány rendkívüli felhatalmazásának" - azt már persze nem tették hozzá, hogy Varga Judit hatszor válaszolta meg a kérdést.

24

"A törvénytervezet nem jelenti a diktatúra bevezetését, lehetőséget biztosít a kormánynak a járvány elleni hatékony védekezésre, de olyan hatalmat is a kezébe ad, ami gonosz lépések megtételét is lehetővé teszi kevesebb kontroll mellett, és fenyegető lehet a munkájukat végző újságírókra" - bár a 24 szerkesztőségi álláspontja szerint, amivel talán egyedül volt a baloldali médiamezőnyben, nem alakult ki diktatúra az országban, lesújtóan értékelte a kialakult helyzetet a hatalom által "fenyegetett újságírók" miatt. Az más kérdés, hogy hajuk szála sem görbült, akadály nélkül gyárthatták a lejárató anyagokat, egyedül Lomnici Zoltán alkotmányjogász ellen tettek feljelentést Soros magyarországi emberei, és indult (azóta lezárt) nyomozás.

Magyar Narancs 

Soros György hetilapja sem akart kimaradni a diktatúrát kiáltó médiahadsereg mesterkélt dühöngéséből.

A gyorsított menetrendről való szavazás napjára időzített véleménycikkében a korábban Gothár Pétert harcosan védő Janisch Attila filmrendező egyenesen úgy fogalmazott, hogy a javaslat elfogadásával próbálja meg Orbán Viktor a hatalmat korlátlan időre "bezsebelni" (ő fogalmazott így). A politológust játszó Janisch még azt is megállapította, hogy azért tesz ilyet a kormányfő, mert 2022-re készül. Célja "a vírusharcban könnyen megingó hatalom mentése, törvényi erejű bebetonozása" - írta.

Forrás: Magyar Narancs

"Hiszen a törvénnyel kvázi időhatár nélkül kap a miniszterelnök lehetőséget a rendeleti kormányzásra, azaz a járvány miatt indokolt vészhelyzet és rendkívüli állapot korlátlan idejű meghosszabbítására, amely nem csupán aggályos a magyar demokrácia romokban lévő maradékára nézve, de lényegében nyitott kapu a totális diktatúra felé" - ezt már egy másik, az "Orbán egyértelműsítette, hogy az országnak semmi szüksége az ellenzékre" című publicisztikájában írta Janisch, aki ezúttal is totális diktatúrát vizionált a koronavírus-törvény kapcsán. 

Népszava 

A szocialista párt első számú támogatójaként ismert Népszava leginkább az erős szalagcímekben bízott (félretéve a hír és a vélemény szétválasztásának elvét). Csak néhány nap terméke:

  • Orbán lépése megmutatja, hogy egy vírus a jogállamot is képes felszámolni (nemzetközi sajtószemle)
  • Órákon belül több mint 24 ezren tiltakoztak a felhatalmazási törvény ellen
  • A német nyelvű sajtó Orbán felhatalmazási törvényén hüledezik
  • A felhatalmazási törvény Brüsszelben is kiverte a biztosítékot
  • Orbán a vírusválság ürügyén a demokrácia maradékát is megpróbálja bedarálni (nemzetközi sajtószemle)
  • Orbán államcsínyre készül a járvány ürügyén (nemzetközi sajtószemle)
  • Német lap: Orbán teljhatalmat akar
  • A fél világ Orbán felhatalmazási törvényével foglalkozik (nemzetközi sajtószemle)
  • Orbán a teljhatalom megszerzésére használta fel a válságot (nemzetközi sajtószemle)
  • FT: Magyarország már nem demokrácia
  • „Ez már választási autokrácia"
  • Hivatalos amerikai bírálat érkezett Orbán Viktor teljhatalmára