A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV közös közleménye szerint
a budapesti utasforgalom mintegy 35 százalékát a diákok adják,
ezért az oktatási intézmények bezárásával már eleve ennyivel kevesebben utaztak a járműveken. Az egyre több fővárosi cégnél elrendelt "home office" munkavégzés szintén hozzájárult a forgalomcsökkenéshez - írták.
A tanszüneti menetrend főként a reggeli és a délutáni csúcsidei indulásokat érinti.
A tanítási időszakhoz képest körülbelül 200 fővárosi járművet és járművezetőt tudnak tehermentesíteni az átmeneti időszakban.
A tanítási szünetben érvényes menetrendek megtalálhatók a BKK honlapján a www.bkk.hu/menetrend címen. Az utazástervezéshez a mobilapplikációként és a BKK weboldalán is elérhető BKK FUTÁR alkalmazást ajánlják, amely valós idejű járatinformációk alapján mindig az optimális útvonalat ajánlja fel.
A koronavírus-fertőzés továbbterjedését leginkább azzal lassíthatjuk, ha csökkentjük az emberi kontaktusok számát. A közösségi közlekedés járművein ezt úgy lehet a leginkább elérni, ha lehetőség szerint
igyekszünk legalább 1 méteres távolságot tartani utastársunktól.
Ha a megállóban várakozva úgy látjuk, hogy egy érkező buszon már sokan vannak, akinek van lehetősége, várja meg a következő járatot, ezzel csökkentve a jármű zsúfoltságát.
Kiemelten fontos, hogy akinek köhögnie, tüsszentenie kell,
ne a tenyerébe
köhögjön és tüsszentsen, hanem eldobható papízsebkendőbe, esetleg a könyökhajlatába. A BKK rendszeresen végez a járműveken fertőtlenítő takarítást, de utazás után így is érdemes mielőbb alaposan megmosni a kezünket.
Hogy biztosítsák a járművek folyamatos szellőzését, a járművek összes ablakát nyithatóvá tették.
A BKK már korábban bevezetett olyan intézkedéseket, amelyekkel a buszokon, trolibuszokon dolgozó járművezetők egészségét igyekeznek védeni. Előbb megszüntették a kötelező első ajtós felszállást azokon a járatokon, ahol ez korábban előírás volt, illetve a járművezetőtől már nem lehet menetjegyet venni. A szigorítás következő lépéseként az első ajtókon már egyáltalán nem lehet felszállni, a vezetőállást pedig szalagkordonnal választották el az utastértől.