Csak szükség esetén menjünk kormányablakba - kéri a kormányhivatal

kormányablak, kormányhivatal, ügyintézés
A törökbálinti kormányablak 2019. január 21-én, az átadás napján (illusztráció).
Vágólapra másolva!
A fővárosi kormányhivatal a koronavírus-fertőzéssel összefüggésben azt kéri az emberektől, hogy személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással menjenek kormányablakba, de inkább interneten intézzék az ügyeket.
Vágólapra másolva!

Vasárnap az MTI-vel közölték: a kormányablakokban és az okmányirodákban is korlátozásokat vezet be a koronavírus-fertőzés terjedésének mérséklése érdekében Budapest Főváros Kormányhivatala. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb ember tartózkodjon egyszerre.

Kipostázzák az okmányokat

Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok, okmányirodák ügyfeleit, hogy lehetőség szerint

időpontfoglalással menjenek ügyet intézni,

e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat.
A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, aki időpontfoglalás nélkül érkezik. Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható.

A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát.

Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni a kormányablakokban, okmányirodákban, illetve a postán vagy a kézbesítőtől, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.

Inkább online intézzék az ügyeiket

Felhívták a figyelmet továbbá arra, hogy a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos,

március 12-t követően lejáró okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes.

Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják. Külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.

Azt javasolják, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe.

Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben

postai úton is leadhatják kérelmüket.

További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat - közölte a fővárosi kormányhivatal.