Távozik az Operettszínház ügyvezető igazgatója

Diótörő, Operettszínház, fotóspróba 2019
Vágólapra másolva!
Az Operettszínház teljes arculatváltását és intézményi működési megújítását sikeresen levezénylő Kriza Zsigmond ügyvezető igazgató, feladatai eredményes lezárására és más irányú szakmai feladataira figyelemmel, közös megegyezéssel távozik a színháztól - tájékoztatta Kiss-B. Atilla, az intézmény főigazgatója szombaton az MTI-t.
Vágólapra másolva!

A közleményben hangsúlyozták, hogy népszerű a megújult Operettszínház.

Kiss-B. Attila főigazgató Forrás: Gordon Eszter

Mint írták, a színház egy éve hivatalban lévő vezetősége értékelte a Nemzeti Dalszínház című főigazgatói pályázatban meghatározott vállalások teljesülését.

A művészeti program eredményei közül

írtak a Csárdáskirálynő és a János vitéz minden várakozást felülmúló sikeréről is.

Pfeiffer Gyula főzeneigazgató Forrás: Gordon Eszter

Az intézmény az elmúlt egy évben több mint hatszáz színházi előadás mellett nemzetközi sajtóvisszhangot kiváltó, sikeres külföldi turnékon is járt, írták a közleményben.

A színház a főigazgatói vállalásnak megfelelően bevezette társulati és törzsgárdaprogramját, amelynek során az intézmény művészei és színpadi dolgozói - több mint 330 közalkalmazott - átlagosan 53 százalékos illetményfejlesztésben részesültek - közölték.

Apáti Bence balettigazgató Fotó: Csudai Sándor - Origo

Mint ismert, a Budapesti Operettszínházat egy éve vette át az új vezetés: Kiss-B. Attila főigazgató, Apáti Bence balettigazgató és Pfeiffer Gyula főzeneigazgató.

Az MTI-hírhez kapcsolódóan az Origo megjegyzése:

A megújult Operettszínház első saját bemutatóját a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon tartotta, júliusban. Vidnyánszky Attila rendezte a Csárdáskirálynőt. Mint annak idején megírtuk, Vidnyánszky Attila valósággal megújította az operett műfaját, voltaképpen a Monarchia széteséséről rendezett nagyszerű előadást. A színház énekesei, színészei láthatóan megújultak a nagy rendező úgymond kezei között. Következő bemutatójukat, a János vitézt Bozsik Yvette rendezte, és a daljáték szépsége mögött Petőfi költészete is megjelent, és túlzás nélkül állítható, katartikus, gyönyörű előadás született. Decemberben az Operettszínház - az elmúlt harminc évéhez képest szokatlanul - klasszikus balettet mutatott be, A diótörőt, az egyik legnagyobb magyar balettművész, Harangozó Gyula saját életművéhez méltó koreográfiájában.

Mindhárom előadás jellemzője, hogy telt házzal mennek, óriási sikerrel, sokszor hetekkel előre nem lehet jegyet kapni a színházba. Azaz, a kiemelkedő művészi teljesítmény az Operettszínház esetében sem zárja ki a nagy közönségsikert.

A Kálmán Imre Teátrum várható bemutatói mellett (az Operettszínház kamaraszínházáról beszélünk) a nagyszínpadon márciusban jön a következő premier: az egyik legszebb musicalt, a Don Quijotéról (valójában Cervantes-ről) szóló La Mancha lovagját mutatják be, Vincze Balázs koreográfus rendezésében.