A kormány azt szeretné, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést

Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
A kormány azt szeretné elérni, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést az egyéni megoldások helyett - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken a MÁV digitális jegyértékesítéséről tartott budapesti sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Kiemelte, az utasbarát közlekedési lehetőségek kialakításához hozzátartozik az is, hogy az utasok minél egyszerűbben és gyorsabban juthassanak hozzá a szolgáltatásokhoz.
Hozzátette, ami a XXI. században nincs digitalizálva, amihez nincs megfelelő applikáció, az már szinte nem is létezik, ezért

fontos, hogy a vonatjegyek, a bérletek mobilalkalmazáson keresztül is megvásárolhatók legyenek.

A vasúttársaság adatai szerint a mobilalkalmazással vásárolt jegyek száma az elmúlt egy évben négyszeresére nőtt, 2018-ban 880 ezer, 2019-ben már 4,6 millió vasúti jegyet adtak el ezen az értékesítési csatornán keresztül, a regisztrált felhasználók száma közelíti a 285 ezret. 2018-ban a vasúti jegyek 0,6 százalékát vásárolták meg az utasok applikáción keresztül, ez 2020 januárjában már 11 százalékot tett ki - ismertette az államtitkár.

Schanda Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy a mobilalkalmazással a menetjegyeket nemcsak kényelmesebben lehet megvenni, hanem kedvezmény is társul hozzá, ezáltal olcsóbban lehet utazni.
Hangsúlyozta, hogy

a kormány folyamatosan fejleszti a közösségi közlekedés infrastruktúráját és a szolgáltatásokat.

Példaként említette, hogy forgalomba állt a MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija, hamarosan pedig emeletes vonatokon is közlekedhetnek az utasok.

Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija

Az elmúlt tíz évben Magyarországon több mint 1300 milliárd forintból valósultak meg vasúti fejlesztések,

- mondta. Schanda Tamás jelezte, az utasok kényelmét szolgáló további fejlesztésekre is vannak tervek. Az utasok igényeihez igazodó egységes nyitvatartási rend lesz a legnagyobb budapesti állomásokon, először a Keleti pályaudvaron, később további állomásokon is korszerű megjelenésű, komfortos utascentrumokat alakít ki a vasúttársaság.

A MÁV-nál 400 új jegyautomatát telepítenek,

ezek közül 275-nél készpénzzel és bankkártyával, 100-nál pedig bankkártyával lehet majd fizetni.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy újabb funkció válik elérhetővé február 15-től a MÁV alkalmazásban, a MÁV-Start vonalaira érvényes bérleteket immár az iOS operációs rendszert használók is megvásárolhatják.

A MÁV applikáció nemcsak a jegyértékesítésben, hanem az utastájékoztatásban is fontos szerepet tölt be, például az ott lévő

- tette hozzá.

Kerékgyártó József elmondta, hogy a MÁV Startnál hamarosan nemzetközi menetjegyváltásra is lehetőség lesz elektronikus úton, elsőként a Budapest-Bécs vonalon számíthatnak az utasok erre, várhatóan 2020 második negyedévében.

Szeretnék elérni, hogy a jegyértékesítésben az elektronikus csatorna 2021 közepén 60 százalékot képviseljen - jelentette ki a MÁV-Star vezérigazgatója.