Összekapcsolják a busz- és a vasúti pályaudvarokat

autóbusz buszpályaudvar FOTÓ FOTÓTECHNIKA KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ légi felvétel Szeged, 2011. április 16.
A Tisza Volán Zrt. buszpályaudvara Szeged belvárosában.
MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Szeged, 2011. április 16. A Tisza Volán Zrt. buszpályaudvara Szeged belvárosában. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Vágólapra másolva!
Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az úgynevezett intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet.
Vágólapra másolva!

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy

a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni.

A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár.

Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják

- írták.

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése. A megyeszékhelyek közül elsőként Somogyban kezdődött meg a közlekedési központ építése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.

Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint. A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van. Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására. Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket.

Illusztráció Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.

Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz.

Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására - áll a cikkben.