Horváth László: A visszaeső diákokat ki kell emelni a közösségből

Gyöngyöspata, iskolaügy, iskola
Gyöngyöspata, 2020. január 21. Diákok a gyöngyöspatai Nekcsei Demeter Általános Iskola előtt 2020. január 21-én. A Debreceni Ítélőtábla másodfokú ítélete a roma családoknak százmillió forint kártérítés megfizetésére kötelezte a tankerületet és az önkormányzatot szegregáció miatt. Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője az ezen a napon tartott helyi sajtótájékoztatóján elmondta: az ügyben közvetlenül az érintett családokkal kell folytatni a kártérítésről kezdeményezett egyeztetést, mert az ügyben pert kezdeményező alapítvány "eljátszotta hitelét", miután eszközként használja pártfogoltjait anyagi haszonszerzés és saját politikai céljainak elérése érdekében. Mindezek figyelembevételével is folytatni kell a megkezdett egyeztetéseket a pénzbeni kártérítés mellőzése, illetve az azt helyettesítő személyre szabott oktatási lehetőségek elfogadása és biztosítása érdekében. MTI/Komka Péter
Vágólapra másolva!
Türelmetlenül várják a gyöngyöspatai romák a nekik beígért pénzt, más megoldás nem érdekli őket –mondta Horváth László a Hír TV-ben. Gyöngyöspata országgyűlési képviselője elmondta, hogy a most hozott ítélettel a bíróságok beárazták a szegregációt, és már csak az a kérdés, hogy az alapítvány még hány embernek hozza meg a kedvét a hasonló perek indításához. Horváth László arról is beszélt, hogy zéró toleranciát kell hirdetni az iskolai erőszak ellen, és ehhez minden segítséget meg kell adni.
Vágólapra másolva!

Tegnap egyeztetett a kormány képviseletében Horváth László, Gyöngyöspata országgyűlési képviselője, a miniszterelnök megbízottja a helyi romák képviselőivel a nekik ítélt többmilliós kártérítésről. A találkozón egyértelműen kiderült, hogy

az érintettek nem kérnek a kompenzációként felajánlott oktatásból, a pénzre tartanak igényt.

„A Kúria tartogathat meglepetést, mert még nem tárgyalta azt a felülvizsgálati kérelmet, amit az alperesek, tehát az önkormányzat és a tankerület benyújtott – mondta Horváth László hozzátéve, hogy azt kérte az ügyet kirobbantó és a romákat képviselő Esélyt a Hátrányos helyzetű Gyerekekért Alapítványtól, hogy

ne indítsanak el végrehajtást, hiszen ez Gyöngyöspata önkormányzatát és az egész várost a csőd szélére sodorná.

Ez pedig ugyanolyan káros lenne ezeknek a cigány családoknak, ugyanis ha nem működik a konyha, ahol a bölcsödére, óvodára és az idősekre főznek, annak ők is kárát látják. Megígérték nekik a pénzt, és most már nagyon türelmetlenül várják.

Diákok a gyöngyöspatai Nekcsei Demeter Általános Iskola előtt 2020. január 21-én Forrás: MTI/Komka Péter

Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekekért Alapítvány most Gyöngyöspatán, korábban egy egri tankerületben is képviselte az állítólag szegregált roma diákokat. Az Egri Törvényszéken egy tárgyalás előtti felszólalásában azt mondta az alapítvány képviselője, hogy

ennek a pernek a fő célja az, hogy beárazzuk a szegregációt.

Az egri fejlemények tükrében Horváth úgy véli, a bíróság zöld utat adott ennek a beárazásnak, az a kérdés,

Az egri iskola példája ugyanakkor azt mutatja, hogy itt csakis politikai érdekről van szó. Hiszen Egerben egy olyan iskolát pereltek be, ahova az alapítvány munkatársai nem látogattak el egyetlen alkalommal sem, és nem is beszéltek senkivel. Jogerősen azonban nyertek, és most deszegregációt kell készíteni, aminek a következménye, hogy az iskolát bezárják. Ebben az iskolában egyébként értelmi fogyatékosok, autisták és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek tanulnak, és nekik ez a hely jó –hangsúlyozta. A jogerős ítélet azonban megvan, ezek után pedig az alapítványt nem érdekli, hogy ezek a gyerekek hol fognak tanulni.

A pedagógusnak nem a támadásra kell felkészülnie

Arra a felvetésre, hogy a pedagógusok bántalmazása ügyében mennyire aktívak ezek az alapítványok, Horváth elmondta, hogy ez ügyben még semmilyen megnyilvánulásuk nem volt.

– fűzte hozzá.

Sajnos ilyekor az agresszor felé igazodik a közösség, ahogyan ez a nemrég nyilvánosságra került nagykátai videón is látszik, ahol a tanulók egymást bíztatják a pedagógus bántalmazására. A felszámolásra megoldás lehet az olyan eszközök bevetése, ami a megelőzést szolgálja, példaként említve a kamerákat.

Horváth továbbá nem ért egyet azzal a szemlélettel, hogy olyan modern pedagógiát kell csinálni, hogy a tanár legyen felkészülve ezekre a helyzetekre,

– tette hozzá.