Nem fizikai átalakítással kell kezdeni, hanem az emberek mentális térképének átállításával - nyilatkozta terveiről az Indexnek a frissen kinevezett főkertész. Bardóczi Sándor azt mondta,
baromira nem érdekel a rövid távú megvalósulás. A hosszú távú gondolkodás a tájépítészet sajátja.
A főkertész számára tehát fontosabb a fővárosiak megnevelése, mint a zöldfelületekkel való foglalkozás, és a parkokkal való foglalkozás. Bardóczi nagy szereptévesztésben van, mivel nem tanárnak szerződtette őt Karácsony, hanem hogy minél jobb állapotban legyenek a budapesti zöldfelületek.
Bardóczi azonban az interjú további részeiben sem állt le a népneveléssel. Szerinte nincs szükség autóra a belvárosban.
Úgy látja, aki az Újlipótvárosban él, az leélheti úgy az életét, hogy nincs szüksége autóra. Majd egészen elképesztő szociális érzéketlenséggel hozzáteszi:
Vidéki útra bérelhet, ha akar. Én is béreltem, ha kellett, anyagilag nem több, mint egy autót fenntartani. Egyébként meg van a vonat.
(Zárójelben jegyezzük meg a nyilvánvalót: autót bérelni drágább, mint fenntartani, hiszen ha nem így lenne, akkor az autók bérbeadásával foglalkozó cégek csődbe mennének. A kocsik fenntartása mellett ugyanis fizetniük kell az alkalmazottakat, az adókat, járulékokat és még hasznot is kell termelniük, hiszen ebből él a tulajdonos)
Bardóczi később fokozza a kommunista tempót. Nonszensznek nevezte, hogy sok kerületben második és harmadik autóra is adnak ingyenes várakozási engedélyt. Ha ezek változnak majd, sokkal többen fognak gondolkodni közlekedési alternatívákban, és lehet majd csökkenteni a parkolószámot - tette hozzá. A főkertész tehát egyfajta bűnnek tekinti, ha valakinek több autója van.
Az pedig teljesen érthetetlen, hogy
Bardóczi, miért beszél a pesti alsó rakpart lezárásáról, miközben a pozíciójából fakadóan semmi köze nincsen ahhoz a területhez.
A főkertész szerint egyébként azért kell lezárni, mert
az autós olvasók nyáron nem fogják a gyerekeket iskolába vinni.
Szólt arról is, hogy "a pesti alsó rakpartot, a Szent István parktól a Bálnáig, egy hosszabb folyamat során vissza lehetne adni a városnak ebből a kloáka maxima, autópálya állapotból."
Bardóczi egyébként korábban azzal szerzett hírnevet magának a balliberális oldalon, hogy élesen támadta a Liget-projektet.