Az 50 éves Tamás csakis a szerencsének, és kiváló reflexeinek köszönheti, hogy életben van. A férfi az utolsó percben ugrott félre.
A férfinak
a történtek után még ahhoz is volt lélekjelenléte, hogy összeszedte az árokból piros tárcsáját, és visszaállt irányítani a forgalmat, hogy elkerülje a forgalmi dugót.
A drámai esetről egy arra járó sofőr készített felvételt.
A forgalomirányító felidézte a baleset sokkoló pillanatait:
Többször is visszanéztem már a videót, és én sem akarom elhinni, hogy ép bőrrel megúsztam. Egyazon pillanatban három dolog ölhetett volna meg, ha nem ugrom el előlük. Úgy látszik, megérte, hogy egészséges életet élek, és amióta az eszemet tudom, pingpongozom
– emlékezett vissza a férfi.
– A napi feladatom, Feri kollégámmal az volt, hogy felváltva engedjük a kocsikat a 8-as út azon szakaszán, amíg a kaszálógép vágja a füvet.
Már éppen végeztünk, amikor megtörtént a baj. Pont mondtam Ferinek a rádión, hogy ő már eljöhet a helyéről, aztán én is engedem azt az egy autót, ami nálam állt, amikor hatalmas csattanást hallottam. Odakaptam a fejem, és annyit láttam, hogy az addig álló Peugeot nagy sebességgel jön felém, és az utánfutóján lévő fűrészgép repül a levegőben. Nem tudom, hogy volt annyi lélekjelenlétem, de ugrottam egy hatalmasat, így csak a gép zsinórja talált el.
Amint összeszedtem magam, láttam, hogy egy Volkswagen Transporter csapódott a Peugeot-ba – idézte fel Tamás.
A szerencsésen megmenekült férfi hozzátette,
a Transportert vezető középkorú nő sokkot kapott, ugyanis elsőre azt gondolta, hogy Tamás, és a Peugeot két utasa is meghalt.
Nagyon megijedt, azt gondolta, hogy mindenkit megölt. Aztán rájött, hogy élünk, akkor kicsit megnyugodott. Odamentem a balesetet okozó kocsihoz, amiben a nő párján kívül a hátsó ülésen egy gyönyörű kislány is utazott. Kérdeztem tőle, hogy jól van-e, ő pedig bólintott. Még mindig elsírom magam, amikor eszembe jut a riadt arcocskája. Nem értem, az édesanyja miért nem fékezett, több tábla is jelezte, hogy lassítson. Szerencsére nem lett nagyobb bajom, így visszaálltam irányítani a forgalmat, amíg a helyszínelés tartott
– mondta el a Blikknek Tamás.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője a Blikk megkeresésére elmondta, hogy 20 év alatt 17 kollégájuk halt meg, ezért próbálnak minden eddiginél jobban ügyeli a biztonságukra:
– Nagyon szigorú előírások szerint végzik mérnökségi munkatársaink a feladataikat. Sajnos a 2000-es években 17 halálos baleset is érte már kollégáinkat munkaterületen, ezekből tanulva próbáljuk őket a lehető legjobban megvédeni. Itt sem ők hibáztak, az autósok közül néhányan azonban egyszerűen nem veszik figyelembe a kihelyezett táblákat – mondta el Pécsi Norbert Sándor.