Rengeteg kárt okozhat Karácsony Gergely budapesti sebességcsökkentési terve

Árpád híd autóbusz forgalom FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY személyautó villamos Budapest, 2012. július 31.
A budapesti Árpád híd a margitszigeti bejáróval Pest felől fényképezve.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Budapest, 2012. július 31. A budapesti Árpád híd a margitszigeti bejáróval Pest felől fényképezve. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Ahogy arról már beszámoltunk, Budapest baloldali főpolgármestere, Karácsony Gergely a veszélyhelyzetet kihasználva mindenféle társadalmi párbeszéd nélkül egy olyan önkényes döntést akar hozni, amellyel jelentősen korlátozni kívánja a sebességhatárokat a fővárosban, a jelenlegi 50-70-ről 30-50-re. A Századvég kutatása szerint a budapestiek több mint kétharmada ellenzi Karácsony diktátumát, mert az több dugóhoz és nagyobb légszennyezettséghez vezetne. Vitézy Dávid, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának vezérigazgatója elmondta, hogy Karácsony ebben még a Közfejlesztések Tanácsával sem egyeztetett. A baloldali főpolgármester láthatóan megint kapkod. Miután a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban is sorozatosan rossz döntéseket hozott (például a BKV-járatok ritkításával) vagy nem csinált semmit (emiatt szabadult el a koronavírus-járvány a fővárosi fenntartású idősotthonokban) most ismét meggondolatlanul hoz döntéseket.
Vágólapra másolva!

Miközben minden túlzás nélkül egy ország dolgozik azon, hogy a koronavírus okozta világjárvány hazai közegészségügyi és gazdasági hatásait minél előbb elhárítsa, addig a veszélyhelyzet miatt teljhatalommal felruházott budapesti baloldali főpolgármester, Karácsony Gergely – két hazug nyilatkozat között – egészen elképesztő ötletekkel áll elő.

Karácsony Gergely Fotó: Hirling Bálint - Origo

Első alkalommal még április 27-én jelentette be, hogy a fővárosi sebességhatárokat jelentősen korlátoznák, tehát

a közúti közlekedésben a jelenlegi 50-70-es sebességhatárokat lecsökkentik 30-50-re (!).

Karácsony a döntéssel kapcsolatban semmilyen társadalmi párbeszédet nem folytatott, sem a szakmát, sem a budapestieket nem kérdezte meg.

Így a legfontosabb kérdéseket sem próbálta megválaszolni:

  • Mi lesz az agglomerációban lakókkal, akik Budapestre járnak be dolgozni és/vagy tanulni, nekik mennyivel tovább tart majd bejutni?
  • Ennek következtében hányan költöznek vissza a már amúgy is zsúfolt fővárosba?
  • Mennyivel lesznek nagyobb dugók a városban - nemcsak csúcsforgalomban, hanem most már azon kívül is?
  • Ráadásul, ha az autósok több időt töltenek úton, azon belül a dugóban, mennyivel lesz nagyobb a levegőszennyezés - miközben Karácsony zöld politikusnak vallja magát?

Karácsony semmilyen egyeztetést nem folytatott a sebességhatár-csökkentésről

„Nem feltétlenül alkalmazható és nem helyes a fővárosi általános sebességkorlátozási javaslat" - mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója Karácsony felvetéséről.

Vitézy Dávid Fotó: Marton Szilvia - Origo

Hozzáfűzte:

Vitézy Dávid szerint bizonyos utakon a 70-ről 50 kilométer/órára való visszalépés túlzás lenne, ugyanakkor a legtöbb lakóövezetben már most is csak 30 kilométer/órával lehet közlekedni, s egyéb korlátozásokat is bevezettek.

A vezérigazgató kiemelte,

Az Árpád hídon most 70-nel lehet áthajtani (ahogy a Hungária körút nagy részén is). Karácsony ötlete ezt 50-re csökkentené. Sokkal több lenne a dugó, így a Margitsziget levegője is romlana Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A budapestiek több mint kétharmada ellenzi Karácsony tervét

A Századvég Alapítvány május 1-én ismertetett közvélemény-kutatása alapján kijelenthető, hogy a főváros baloldali vezetésének sebességcsökkentési terve nem találkozik a társadalom többségének akaratával sem országosan, sem a budapestiek között.

A megkérdezettek alig több, mint negyede (28 százaléka) vélekedett úgy, hogy szükség van a sebességhatárok jelentős csökkentésére, mert ezáltal megelőzhetők a súlyos közúti balesetek, ezzel szemben

közel kétharmaduk (65 százalékuk) szerint nincs szükség rá, mert forgalmi dugókat okoz, és növeli a légszennyezést.

A budapestiek esetében az elutasítottság az országos átlag felett alakul:

68 százalékuk fogalmazott meg elutasító,

és csupán 23 százalékuk támogató véleményt.

Forrás: SZÁZADVÉG

Amúgy a magukat baloldalinak vallók körében is több mint másfélszer annyian (54 százalék) tartják szükségtelennek a Karácsony-féle sebességcsökkentést, mint szükségesnek (35 százalék).

A középen állók esetében az ellenzők aránya 60 százalék, a támogatóké 34 százalék, a magukat jobboldalinak definiálók körében ezek az arányok 76 százalék és 19 százalék.

Még érdekesebb képet kapunk, ha a főpolgármesterrel szimpatizálók véleményét vizsgáljuk meg a kérdésben.

A Karácsonyról kedvező véleményt formálók körében is egyértelműen negatív a forgalomcsillapítási terv fogadtatása, 50 százalékuk szerint szükségtelen,

és 42 százalékuk szerint szükséges a változtatások bevezetése.