Példátlan összefogás Debrecenben

Báránd, 2020. április 21. A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hajdúszoboszlói Járási Hivatalának munkatársai (k és b1) ellenőrzést végeznek a Debreceni Szociális Szolgáltató Központhoz tartozó Bárándi Humán Szolgáltató Otthonban 2020. április 21-én. Folyamatosan ellenőrzik a bentlakásos szociális intézményeket, idősotthonokat az országos tisztifőorvos által elrendeltek alapján a vidéki településeken is. MTI/Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Példátlan összefogás jellemzi a koronavírus-járvány elleni küzdelmet Debrecenben: élelmiszert, digitális eszközöket, védőfelszereléseket és saját munkájukat is folyamatosan ajánlják fel azok, akik szeretnének segíteni - tudatta a városháza sajtószolgálata kedden.
Vágólapra másolva!

Közleményük szerint a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutottak támogatását több mint egy hónappal ezelőtt indította el a város önkormányzata, a kezdeményezéshez szinte azonnal csatlakoztak

a Debreceni Karitatív Testület tagszervezetei, de számos cég, civil szervezet és magánszemély is a jó ügy mellé állt.

A Debreceni Egyetem központi raktárába érkezett, a koronavírus-járvány elleni védekezéshez szükséges egészségügyi védőeszközöket pakolják 2020. április 17-én. Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Papp László polgármester kedden helyi cégek és az önkormányzat felajánlásából televíziókat és mobiltelefonokat adott át a Pallagi úti idősotthonban élők mindennapjainak, kommunikációjának segítésére. Széles Diána alpolgármester a Nagysándor-telepi közösségi házban élelmiszercsomagok kiosztásában segített.

Debrecen polgármestere a napokban

45 ezer tájékoztató levelet küldött el a város 65 évesnél idősebb lakóinak,

részletesen tájékoztatva őket arról, hogy a veszélyhelyzet idején milyen típusú segítségért fordulhatnak az önkormányzathoz.

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hajdúszoboszlói Járási Hivatalának munkatársai ellenőrzést végeznek a Debreceni Szociális Szolgáltató Központhoz tartozó Bárándi Humán Szolgáltató Otthonban 2020. április 21-én. Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A tájékoztatás nyomán

a polgármesteri hivatal telefonos ügyfélközpontjához napi átlagban 300 hívás érkezik.

Az idősek főleg az igénybe vehető szolgáltatásokról érdeklődnek, de vannak, akik - egy külön e célra indított másik, a Debreceni Egyetem és a Debreceni Alapellátási és Egészségfejlesztési Intézet közreműködésével, önkéntesek által működtetett telefonos szolgálaton keresztül - lelki segítséget kérnek - közölte a városháza.